استان کرمان آمادگی برای پذیرش مسافرین نوروزی ندارد

استاندار کرمان اعلام کرد: استان کرمان آمادگی برای پذیرش مسافرین نوروزی ندارد و در ستاد استانی مصوب خواهیم کرد تا موزه ها و مراکز بوم گردی نیز در ایام نوروز تعطیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدجواد فدایی امروز پنجشنبه (15 اسفند) در نشست خبری با محوریت مدیریت بیماری کرونا در استان، ضمن تشکر از کادر پزشکی و پرستاری که به طور مستقیم در تشخیص این بیماری و درمان بیماران تلاش دارند، افزود: امیدواریم با این همکاری بتوانیم وضعیت نسبتا" متعادلی که وجود دارد را حفظ کنیم و ان شاالله هر چه زودتر به کلی این بیماری تحت کنترل قرار گیرد و ما شاهد مشکل بیشتری در آینده نباشیم.

 

 

استاندار کرمان در ادامه افزود: از ابتدای شیوع بیماری در استان کرمان، 502 نفر به خاطر بیماری حاد تنفسی به بیمارستان های استان مراجعه کرده که 188 مورد از این تعداد کسانی هستند که مشکوک به کرونا بودند که 189 مورد را نمونه گیری کردند و جواب 18 مورد از آن ها مثبت اعلام شده و بستری هستند و از این تعداد دو مورد بهبود داشتیم و خوشبختانه تاکنون فوتی هم نداشتیم.

 

 

 

فدایی در خصوص گردشگری گفت: استان کرمان آمادگی برای پذیرش مسافرین نوروزی ندارد و همچنین در ستاد استانی مصوب خواهیم کرد تا موزه ها و مراکز بوم گردی نیز در ایام نوروز تعطیل شوند.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه تالارها و مراسم ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، در خصوص برگزاری نماز جمعه این هفته نیز اعلام کرد: علاوه بر مرکز استان، نماز جمعه شهرستان ها نیز براساس مصوبه ستاد استانی این هفته برگزار نمی شود.

 

 

استاندار کرمان در خصوص ورودی های استان کرمان نیز گفت: استان کرمان 8 ورودی دارد که موارد مشکوک را در مرزهای استان کنترل خواهیم کرد.

 

 

وی در خصوص تعطیلی روز شنبه کرمان به منظور ضدعفونی کردن شهر نیز گفت: این موضوع پیشنهاد شده اما منتظر تصمیم نهایی از مرکز هستیم که اگر تایید شد به اطلاع عموم می رسد.

 

 

دکتر مهدی شفیعی گفت: استان کرمان از دیروز 3 مورد جدید تست مثبت به ویروس کرونا داشته و آمار قطعی استان کرمان به 18 مورد رسیده که از این سه مورد یک مورد مربوط به شهرستان بم، یک مورد شهرستان رفسنجان که جمعا با این مورد امروز 3 نفر شده و یک مورد نیز مربوط به شهرستان شهربابک است.

 

 

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه در خصوص این سه مورد جدید گفت: مورد مربوط به شهرستان بم، آقای 23 ساله است که سابقه سفر به یکی از شهرهای با شیوع بالا را قبل از انتخابات داشته و در ستادهای انتخاباتی نیز به عنوان ناظر فعال بوده است .

 

 

 

وی افزود: همچنین مورد بعد آقای 44 ساله در شهرستان رفسنجان نیز هفته گذشته یک سفر به استان دیگری داشته تا به والدین خود سر بزند و مورد در شهرستان شهربابک نیز فرد سالمندی است که باز هم سفر به شهر دارای شیوع بالا قبل انتخابات داشته است و به عنوان ناظر در انتخابات فعالیت داشته است.

 

 

 

شفیعی در ادامه بیان کرد: ما هر روز تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه را داریم.

کد خبر 902088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha