تعرض و بی احترامی به حرم های مطهر به هر انگیزه ای قابل توجیه نیست

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با تأکید بر این که همگی مکلف به تبعیت از دستورات ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: حتی به فرض اگر تعطیلی موقتی حرم های مطهر اشتباه هم باشد، بازهم تعرض به آنها به هر انگیزه ای قابل توجیه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین «عباس رفعتی نائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به تعرض عده ای به حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نسبت به این مسأله واکنش نشان داده وتأکید کرد که چنین حرکت هایی هرگز قابل توجیه نیست.

 

سخنگوی حوزه های علمیه افزود: چنین افرادی چه از سر آگاهی و چه از سر ناآگاهی اگر چنین کاری انجام داده اند باید متنبه شوند و بدانند که کار بسیار زشتی انجام داده اند چرا که به دستور رهبر معظم انقلاب همه ما باید از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تبعیت کنیم.

 

وی با بیان این که اصل تعطیلی حرم های مطهر در این ایام قابل بحث و بررسی است، گفت: بله می‌توان این سؤال را مطرح کرد که چرا همیشه برای تعطیلی سراغ اماکن فرهنگی و دینی می رویم؟ شما یک سر تا فروشگاه جانبازان و سایر مراکز خرید زنجیره ای بروید و ببینید که چه خبر است؟ چرا هیچگاه یکی از این فروشگاه ها تعطیل نمی‌شود؟ اما به هرحال وقتی کاری با مشورت انجام شده همگی باید تبعیت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی تصریح کرد: بدون شک حرم های مطهر محل تجمع انسان های مؤمن و متدینی است که می خواهند به خاندان عصمت و کرامت عرض ادب و احترام کنند و این مسأله با تعرض و بی احترامی به این اماکن مقدسه هرگز قابل جمع نیست.

 

رئیس شبکه جهانی ولایت در ادامه یادآور شد: به عقیده من خوب بود که از قبل چنین مسأله ای را اعلام می کردند و زمان تعطیلی را هم ابتدای تحویل سال قرار می دادند، ولی باز هم تأکید می کنیم با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبعیت از دستورات بهداشتی در این ایام، این مسأله را قبول می کنیم.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با دعای خیر مردم و عنایت ویژه اهل بیت(ع) هرچه زودتر این ویروس منحوس ریشه کن شده و اماکن معنوی و دینی هرچه سریع تر به روی مردم مؤمن بازگشایی شود.

کد خبر 906224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha