تعطیلی معادن زغال سنگ گلستان تا لغو مراسم سال تحویل در بقاع متبرکه/ برخی از عابربانک های گلستان به دلیل ضدعفونی تخریب شدند

حق شناس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معادن زغال سنگ تا ۱۰ فروردین در استان گلستان تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» امروز(چهارشنبه ۲۸ اسفند) در ستاد مقابله با کرونا استان گلستان اظهار کرد: خروجی های پنج شهرستان با تب سنج های تهیه شده از هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی کنترل خواهد شد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه  با توجه به تخلفات پیمانکار پسماند بیمارستان در گنبدکاووس تحویل مدیریت پسماند می شود، افزود: با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در شهرستان بندرترکمن و گنبدکاووس بازارچه ها تعطیل است.

 

حق شناس ابراز داشت: هیچ سازمانی حق ضدعفونی کردن عابربانک ها را ندارد چرا که این ضدعفونی منجر به خراب شدن نیمی از عابربانک ها و خسارت به آن شده است و این اقدام از سوی بانک ها انجام می شود.

 

وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معادن زغال سنگ تا 10 فروردین در استان گلستان تعطیل است و اماکن مذهبی و یادمان شهدا مراسمی در لحظه تحویل سال برگزار نمی کنند.

 

استاندار گلستان به ضدعفونی راه آهن، فرودگاه و اتوبوسرانی و بررسی بیماران اشاره کرد و گفت: غربالگری طرح بی نظیری بود که در استان انجام شد و در استان گلستان در کمتر از 24 ساعت با همکاری 37 بخشدار و دهیاری ها در همه روستاهای استان به خانواده ها تماس گرفتند و مشخص شده که یک درصد از جمعیت روستایی خانواده هایی هستند که افرادی با بیماری های زمینه ای دارند که دانشگاه علوم پزشکی به منظور آموزش لازم و بررسی شرایط آنها به سراغ آنها خواهد رفت.

 

حق شناس با بیان اینکه پیش بینی ما این است کمتر از ۵ درصد خانواده های گلستانی بیماری زمینه ای داشته باشند، افزود: در داخل شهر این طرح غربالگری با هماهنگی مخابرات انجام می شود و پیش بینی ما این است که ۲۵۰ هزار خانواده شهری و حداکثر ۲ درصد خانواده هایی باشند که دچار بیماری های زمینه ای هستند.

 

وی ابراز داشت: اوج نقطه بستری بیماران در بیمارستان های استان گلستان 17 اسفند بود و میانگین بستری بیماران تنفسی به زیر 80 نفر رسیده است و در شهرستان بندرگز، علی آبادکتول، کردکوی و بیمارستان صیاد گرگان ظرفیت خالی برای بستری بیماران وجود دارد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در نقاهتگاه هتل ورزش گرگان  100 نفر کادر سپاه گلستان مجهز شده و پزشک و بهیار  آماده ارائه خدمت به بیماران هستند، افزود: نقاهتگاه اداره کل بهزیستی و دانشگاه علمی کاربردی استان پا برجا است و آمادگی در بخش درمانی بیش از 100 درصد است.

 

 

کد خبر 906545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha