پشتیبانی گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی از بیماران کرونا بیمارستان فیروزگر

توسلی از پشتیبانی پزشکی و خدماتی گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی از بیمارستان شهید فیروزگر و ارایه خدمات بیماران کرونا خبر داد.

«محمد مهدی توسلی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیتهای  مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی در سه حوزه در موضوع مقابله با ویروس کرونا ورود یافته است، ابتدا سامانه 4030 است که با اطلاع رسانی به گروه های جهادی مشارکت خود را در این سامانه اعلام کرده است. این گروه جهادی با اعلام فراخوان در این سامانه خدمات خود را ارایه می دهد و تاکنون بیش از 150 نفر از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در این سامانه از طریق سایت قرارگاه جهادی ما ثبت نام کرده اند.

 

مسئول گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی اظهار کرد: در مجموع یازده روز ما در این سامانه فعال بوده ایم و در مجموع 400 ساعت خدمات از طریق این سامانه ارایه شده است و در پایان هر روز نیز کارگاه آموزشی در مورد مشاوران که در سامانه 4030 حضور دارند، صورت می گیرد و مشکلات رایج و آمارهای مورد نظر از مشاوران رصد می شود.

 

توسلی اظهار کرد: در موضوع سامانه 4030 نیز محتوای آموزشی که توسط سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت  به شکل دستورالعمل به صورت محتوای آموزشی  در اختیار داوطلبانی که قرار است به عنوان مشاور در این سامانه خدمات لازم را ارایه دهند، قرار می گیرد. این محتوا در مورد سوالات رایج مردم، محتوای انتشار ویروس کرونا و راه های پیشگیری از آن است.

 

مسئول گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی در مورد کارگروه آموزش خاطرنشان کرد: از مهمترین موضوعات در مقابله با کرونا افزایش آگاهی مردم است تا بتوانیم در پیشگیری و آموزش موفق باشیم. این موضوع توسط کارگاه آموزش روزانه به شکل پوستر و توصیه های پزشکی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شکل بروشور منتشر شده است، این بروشورها در فضای مجازی در اختیار عموم قرار گرفته است. همچنین کلیپ های کوتاهی نیز در مورد پیشگیری و راه های آن تهیه شده است.

 

توسلی در مورد پشتیبانی از کادر پزشکی بیمارستانی تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا کادر درمانی و پزشکی تهران نیازمند پشتیبانی گروه های جهادی مختلف پزشکی هستند، به همین منظور برای کاهش خلأهای درمانی و پزشکی در بیمارستان های تهران پشتیبانی لازم را از بیمارستان فیروزگر انجام داده ایم.

 

وی گفت: این پشتیبانی در حوزه تریاژ، پرسنل پرستاری و بخش خدمات صورت می گیرد و با اعلام نیاز بیمارستان افراد با تجربه در شرح حال گیری بیمار، تب سنجی و یا تزریقات لازم به این بیمارستان اعزام شدند.

 

وی گفت: هشت نفر کادر پرستاری به صورت آنلاین و در صورت نیاز خلأهای لازم در این بیمارستان را پر می کنند. این افراد به صورت شیفتی در حوزه های مورد نیاز به کار گرفته می شوند. در مجموع این قرارگاه جهادی 20 نفر در موضوع پشتیبانی از کادر پزشکی و خدماتی را در اختیار این بیمارستان قرار داده است. همچنین در موضوع ضد عفونی و توزیع غذا نیز 12 نفر به پشتیبانی می پردازند. در حال حاضر در بیمارستان فیروزگر بیش از 200 تخت با موضوع بیماران کرونایی در این بیمارستان فعال است.

 

وی در مورد استفاده مردم از ماسک و دستکش نیز در اماکن عمومی و خارج از منزل گفت: افرادی که نشانه ای از بیماری کرونا ندارند، نیازی به استفاده از دستکش و ماسک ندارند و تنها استفاده از دستکش و ماسک برای استفاده در اماکن عمومی مانند مترو یا بی آرتی مورد نظر است و در اماکنی که به صورت عادی حضور دارند، نیازی به استفاده از ماسک و دستکش نیست.

 

وی گفت: کسانی که در مراجعه به بیمارستان مشکوک به ویروس کرونا اعلام می شوند، این افراد باید از ماسک و دستکش در منزل و خارج از منزل استفاده کنند. این افراد باید از تردد در اماکن شلوغ نیز از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جمعیت بیماران شناخته شده سیر صعودی دارد و توصیه می کنیم تا تذکرات وزارت بهداشت و نهادهای مسئول جدی گرفته شود.

 

توسلی  در مورد توزیع بسته های بهداشتی گفت: با توجه به میزان مواجه کودکان کار طبق برنامه ریزیهای انجام شده 100 بسته بهداشتی شامل ماسک، الکل، مواد ضدعفونی کننده و پد الکلی است در میان جامعه هدف توزیع می شود./

کد خبر 906554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha