دستاورد ویروس کرونا پر رنگ شدن معنویت بین خانواده ها است

حجت الاسلام امیدیان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با این ویروس، گفت: دستاورد ویروس کرونا امروزه پر رنگ شدن معنویت بین خانواده ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «سعید امیدیان»، مؤسس حوزه های علمیه خواهران و برادران نورآباد، در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه امروز، افزود: شاهد هستیم که سایه مخوف و ترسناک کرونا دید و بازدیدها، نمازهای جمعه و جماعات و زیارات مراقع را تحت الشعاع قرار داده است.

 

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد خاطرنشان کرد: همراه با برخی از اعضای خانواده در گیر بیماری کرونا هستیم و به فضل الهی در حال بهبود و گذر از این بیماری هستیم.

 

وی با بیان اینکه این روزها عده ای برای روحیه بخشی و مقابله با این ویروس شریعت و مواضع اسلامی را زیر پا گذاشتند، اظهار داشت: اگر نگاه ها را تغییر دهیم و بر اساس دیدگاه برخی علما و فلاسفه که معتقد هستند هرچه در عالم است، خیر بوده و هرچیزی که از نظر ما زشت است شاید حاکی از جهل ما است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم با تأکید بر ضرورت مقابله با ویروس کرونا، ادامه داد: ویروس کرونا ره آوردهایی نیز به همراه داشت، کرونا در عالم خدا را در زندگی ها آورد، اصول و دین و مذهب را در زندگی جاری و ساری کرد.

 

وی با بیان اینکه در زندگی روزمره خیلی وقت ها خدا را فراموش می کردیم و از توحید و یگانگی کمتر خبری به دست می آمد، خاطرنشان کرد: دنیای زرق و برق و قدرت و ثروت حضور خدا را در زندگی ها کمرنگ کرده بود و امروز بسیاری از اعضای خانواده در حال راز و نیاز هستند و این به معنای یادآوری فطرت انسانی است.

 

حجت الاسلام امیدیان یادآور شد: امروز همه قول های پزشکی درمانی دنیا  فهمیدند که قادر به درمان ویروس کرونا نیستند و مردمان فهمیدند که خدای متعال قادر بوده و باید درمان درد بکند.

 

وی با اشاره به پر رنگ شدن رنگ و بوی معنوی در زندگی ها، گفت: در مقابل شیوع ویروس کرونا سبک زندگی ها به نوعی تغییر کرده است و این روزها یاد پیغمبر و نبودت و توسل به ختم المرسلین و ائمه اطهار(ع) پررنگ شده است.

 

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی قم با تأکید بر ضرورت قرائت دعا، ادعیه، ذکر و یاد خدا برای رهایی از شر ویروس منحوس کرونا، افزود: زیارت عاشورا، حدیث کساء، حدیث نور، آیه الکرسی، حمد الشفا، دعای هفتم صحیفه سجادیه و ده ها ذکر از ائمه اطهار(ع) بیان شده است که سبب نورای شدن فضای منازل شده است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان، ادامه داد: این ویروس به همه کسی و همه سرکشیده است و مختص به فقرا و یا  کشورهای در حال توسعه نیست، فقیر، غنی، شرقی و غربی، آمریکایی و آفریقایی همه را درگیر کرده است و یکی از مظاهر عدالت خدا می بینیم.

 

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه امروزه در اقصی نقاط عالم همه منجی خود را صدا می زنند و مسلمانان حضرت مهدی(عج) را صدا می زنند، گفت: درروایات آمده است که حضرت مهدی(عج) فرمودند اگر شیعیه ای در غرب و شرق مریض شود من هم به تب او مریض می شوم.

 

وی اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا این روزها حقیقتأ آخر دنیا بود و با تمام وجود مظاهر قیامت را دیدیم و خبری از صله رحم، دید و بازدید و عیات نیست همه از هم فرار می کنند.

 

حجت الاسلام امیدیان خاطرنشان کرد: قیامت روزی است که شخص از برادر، مادر، پدر، دوست، فرزند خود فرار می کند و آن روز هر کسی گرفتار خود است که ما به چشم خود امروز می بینیم و به یاد قیامت افتادیم، در شرایط کنونی می شود دید خود را عوض کرد و به واسطه این ویروس منحوس نیز متغییر کرد.

 

مؤسس حوزه های علمیه خواهران و برادران نورآباد تصریح کرد: ویروس کرونا از بین خواهد رفت و اما سعی کنیم دستاوردها و برکات به دست آمده در شرایط کنونی و حرکت به سمت معنویت در زندگی و نوع نگرش در سبک زندگی را حفظ کنیم و این مظاهر در زندگی مان باقی بماند.

کد خبر 906593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha