محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری « لايفوزوم طبيعی» تقلبی است

مصدق گفت: محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری « لايفوزوم طبيعی » تقلبی و غیرقابل استفاده است.

محمد مصدق، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد اعلام کرد : مواد ضدعفونی کننده دست یکی از اقلام اساسی پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناست، اما این روزها به ‌دلیل تقاضای زیاد برای این کالا، عده ‌ای از سودجویان اقدام به عرضه مواد تقلبی در بازار کشور از جمله استان یزد کرده ‌اند که مشکلات جسمی و پوستی، کمترین عارضه مصرف آن است.

 

وی افزود: متاسفانه با توجه به بازرسی های انجام شده، محلول ضدعفونی کننده دست با عنوان « لايفوزوم طبيعی و لوگو حاوی NBTF » فاقد هر گونه مجوز از سازمان غذا و دارو بوده و مورد تایید این معاونت نمی باشد.

مصدق از معاون بهداشتی استان یزد نیز خواست تا بر اساس مقررات و ضوابط، نسبت به جمع آوری فوری این فرآورده ها از سطح عرضه اقدام و این معاونت را از نتایج به دست آمده مطلع کنند.

 

وی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تماس بگیرند.

                                                                                                             

کد خبر 909714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha