بیش از ٥٠ درصد مردم یزد غربالگری شدند

میرجلیلی گفت: تاکنون با بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان تماس گرفته شده، موارد مشکوک نیز شناسایی و تحت غربالگری قرارگرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا میرجلیلی» امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی و غربالگری مبتلایان به کرونا گفت: تاکنون با 486 هزار نفر از هم استانی ها از طریق سامانه 4030 تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده، 60 درصد مردم مشکلی نداشتند، به 35 درصد از افراد یزد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم استانی ها برای بررسی های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت ، افزود: 122 هزار نفر از مردم یزد به این سامانه مراجعه کرده و 78 درصد از افراد نیازمند به بررسی های بیشتر، توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته اند.

میرجلیلی تصریح کرد: هم چنین 22 تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان ها تشکیل و آموزش های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده ی فوتی ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می دهند.

وی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان های استان در پذیرش بیماران کرونایی، افزود: در حال حاضر 16 بیمارستان با 720 تخت عفونی و 120 تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید 19 اختصاص داده شده است.

میرجلیلی خاطر نشان کرد: بعد از راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به 36 ساعت کاهش پیدا کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: 19 مورد پروانه مربوط به ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان صادر و از 10 واحد تولید کننده مواد ضدعفونی توسط همکاران معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آمده است.

میرجلیلی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

کد خبر 910091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha