استفاده از ظرفیت وقف برای تحقق شعار جهش تولید

حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه ظرفیت های بالایی در مجموعه اوقاف وجود دارد، گفت: از اینرو تلاش می شود از هر روشی برای تولید و ایجاد کار برای قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران بر ضرورت استفاده از جنبه های اقتصادی وقف برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه ظرفیت های بالایی در مجموعه اوقاف وجود دارد، گفت: از اینرو تلاش می شود از هر روشی برای تولید و ایجاد کار برای قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه بهره ببریم.

 

وی با بیان اینکه فقر و محرومیت جامعه را با چالش مواجه می‌کند، تصریح کرد: این درحالی است که موقوفات نقش بسزایی در کمرنگ کردن محرومیت در جامعه دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با یادآوری اینکه بیشتر موقوفات استان زنجان به زمین‌های کشاورزی اختصاص داده شده در اراضی کشاورزی موقوفات مستعد هستند، افزود: انجام سرمایه‌گذاری‌هایی با هدف ایجاد اشتغال و جهش تولید در حوزه کشاورزی در سراسر استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه اراضی مستعد موقوفه‌های استان با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری بهره‌گیری خواهد شد، افزود: در حوزه کشاورزی نسبت به سرمایه‌گذاری و اصلاح باغات زیتون موقوفات طارم اقدام خواهد شد.

 

به گفته وی، در این راستا از ظرفیت سرمایه‌گذاری استفاده و اقدام به ایجاد دو باغ زیتون به مساحت 350 هکتار و  30 هکتار خواهد شد.

 

کرمی افزود: همچنین در حوزه معدن نیز با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری سازمان صمت اقدام به صدور مجوز برای اکتشاف و بهره‌برداری 3 معدن در راستای موقوفات خواهد شد؛ همچنین در حوزه اشتغال نیز با همکاری کمیته امداد موقوفات مرتبط با اشتغالزایی مددجویان در بحث تولید استفاده می‌شود.

کد خبر 910168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha