طرح فاصله اجتماعی در آذربایجان‌شرقی به صورت جدی اجرا می شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در این طرح اگر فردی در سایر استان و یا شهرها باشد، به شرط عبور از کنارگذرها و اتوبان‌ها و عدم وارد به داخل سایر شهرها، می تواند به محل سکونت خود باز گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیار راستگو» عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جزئیات اجرای طرح فاصله اجتماعی در آذربایجان‌شرقی و آخرین مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا پرداخت و اظهار داشت: این طرح به صورت جدی در استان اجرایی می شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در ۸۷ ایستگاه کنترل استان یک هزار و ۵۶۷ نیروی انسانی به صورت سه نوبته در این ارتباط فعالیت می کنند، اگر افراد غیر ساکن وارد شهرها شوند، مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک ماه توقیف خودرو خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح در چهار بخش ممنوعیت اعمال می شود که ممنوعیت تردد خودرو یکی از آنهاست و تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند و ورود سایر افراد ممنوع است.

راستگو، تصریح کرد: ملاک تشخیص ورود افراد به شهر محل سکونت خود ۲ رقم اول کدملی، پلاک خودرو و بیمه نامه است، در این طرح برای خودروهای امدادی، خدماتی، نظامی و انتظامی، حمل بار و مواد غذایی هیچ محدودیتی وجود ندارد. 

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: صنوفی مثل فروشگاه های زنجیره ای تامین مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های دامپزشکی، میادین میوه و تره بار، سوپرمارکت ها و تعمیرات تاسیسات خانگی باید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی، گفت: فعالیت خشکشویی ها، دفاتر پیشخوان، دفاتر الکترونیک قوه قضاییه و بانک ها با یک سوم نیروی انسانی خواهد بود، ضمن این‌که داروخانه ها و مراکز پخش دارو و مواد غذایی باید فعال بوده و در صورت امکان ۲۴ ساعته خدمات ارایه دهند.

راستگو از تداوم تعطیلی پارک‌ها، بوستان‌ها، استخرها و سایر مراکز تفریحی استان خبر داد و گفت: سه شهرستان هوراند، خداآفرین و چاراویماق از نظر فراوانی مبتلایان به کرونا در پایین ترین سطح استان و شهرهای سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، اهر و تبریز نیز بیشترین تعداد مبتلایان را دارند.

کد خبر 910735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha