آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک در تبریز و شش شهر آذربایجان شرقی

یگان های مختلف سپاه و بسیج مستقر در آذربایجان‌شرقی؛ در رزمایش دفاع بیولوژیک تبریز و شش شهر این استان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» در رزمایش دفاع بیولوژیک که با عنوان «شهدای مدافع سلامت» در سپاه عاشورای استان برگزار شد، اظهار داشت: سپاه و بسیج مانند تمام صحنه‌های انقلاب در صحنه پشتیبانی از مدافعان سلامت نیز حضور فعال دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای این رزمایش در تبریز و شش شهرستان دیگر، گفت: نیروهای بسیجی در این طرح، برای کاهش زمینه‌های ابتلا به بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، فضاهای شهری را ضدعفونی می‌کنند.

وی با بیان این‌که توانمندی سپاه و بسیج محدود به این رزمایش نیست، افزود: از ابتدای شروع بیماری کرونا، سپاه و بسیج در تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده و همچنین پشتیبانی و همراهی با مدافعان سلامت حضور داشته‌اند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه رزمایش دفاع بیولوژیک به همت نیروی زمینی سپاه پاسداران اجرا می‌شود، افزود: در شرایط کنونی، هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مسئول در صحنه مبارزه با بیماری کرونا ضروری است.

همچنین سردار «عابدین خرّم» در سخنانی با بیان این‌که تمام پاسداران و بسیجیان در کنار کادر درمانی همراه و خادم مردم هستند تا این بیماری را ریشه کن کنیم، گفت: مقابله با حملات بیولوژیکی دشمن با روحیه جهادی هدف از این رزمایش است.

فرمانده سپاه عاشورا از بکارگیری همه امکانات و نیروهای سپاه استان در این رزمایش خبر داد و رفع آلودگی‌های زیستی را از اقدامات این رزمایش که کل سطح شهر تبریز و دیگر شهرهای استان؛ اعلام کرد.

بنابر این گزارش، عملیات این رزمایش توسط قرارگاه منطقه‌ای عاشورای نیروی زمینی سپاه با اعلام رمز «یا ابا عبدالله الحسین» ظهر امروز در تبریز و برخی از شهرهای استان آغاز شده و رفع کامل آلودگی‌های زیستی از پهنه استان را دنبال می‌کند.

گفتنی است، 200 وسیله نقلیه ویژه گندزدایی و ضدعفونی اعم از خودروهای درخش، خودروهای آتش نشانی و موتورسیکلت در رزمایش بیولوژیک شهدای مدافعان سلامت در تبریز بکار گرفته شده‌اند و 4 هزار نفر از بسیجیان در این عملیات حضور فعال دارند.

کد خبر 909602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha