جوانان بهترین دین باوران تاریخ بوده اند / لزوم توجه بیشتر مسؤولان به قشر جوان

حجت الاسلام والمسلمین کبیر با تأکید بر این که جوانان بهترین دین باوران تاریخ بوده اند، گفت: در دوران ظهور نیز، جوانان اولین گروه هایی هستند که به امام زمان(عج) لبیک می‌گویند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «یحیی کبیر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان به تبیین نقش مهم این قشر از جامعه پرداخت و اظهار داشت: جوان از نظر عرفان الهی به معنای دائم نو بودن و نو شدن است.

 

استاد فلسفه و عرفان دانشگاه تهران افزود: جوان در عرفان شیعی و در نظر امثال بوعلی سینا دارای جایگاه والایی است و به معنای دائم مجدد شدن و تجدید تکامل است و دوره جوانی یعنی بین 20 تا 40 سال بهترین سال های عمر انسان محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به ویژگی های جوان خاطرنشان کرد: وقتی جوان را به معنای نو شدن دائمی بدانیم دیگر در آن خستگی معنا ندارد، نوآوری و اختراع نقش خود را نشان می دهد و جهش و تولید نیز در این راستا دیده می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین کبیر با بیان این که در تاریخ اسلام اصحاب کهف نیز «جوان» نامیده شده اند، گفت: این هم به همان دلیل است که آنها نیز در راه اهداف والای خود خستگی نداشتند و به دنبال تحول درونی خود بودند.

 

وی با تأکید بر این که بهترین دین باوران از جوانان بوده اند، تصریح کرد: مطابق روایات ما در دوران ظهور اولین کسانی که به حضرت ولی عصر(عج) روی می آورند، جوانان هستند یعنی آنها بر خلاف خیلی از پیرها به راحتی به امام زمان(عج) گرایش پیدا می‌کنند.

 

این استاد دانشگاه تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به لزوم توجه مسؤولان به جوانان تأکید کرد: نشاط و صفای الهی بالایی برخوردار هستند و تجربه نیز نشان داده که هرکجا کار به جوانان سپرده شده موفق بوده ایم و آنها در عرصه فرهنگ، اقتصاد، تولید و سیاست خوش درخشیده اند.

کد خبر 912303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha