۱۰ هزار یزدی در طرح هر مسجد یک حقوقدان شرکت کردند

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری یزد، اظهارکرد: حضور قضات در مساجد و پاسخگویی مستقیم به مردم، نقش مهمی در ارتقای آگاهی در جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «محمدرضا عرشیان» روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این طرح در راستای پاسخگویی به سووال و جلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی با همکاری ۵۰ قاضی برگزار شد و در مورد مسائل خانواده، چک، فضای مجازی، قراردادها، مهریه ، رهن و غیره پاسخ داده شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری یزد، اظهارکرد: حضور قضات در مساجد و پاسخگویی مستقیم به مردم، نقش مهمی در ارتقای آگاهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارد.

 

عرشیان با بیان اینکه این طرح با استقبال خوب مردم مواجه شد، تداوم و اجرای آن را در سال‌ جاری با قوت بیشتر و همراهی همگان خواستار شد.

 

وی گفت: طرح هر مسجد، یک حقوقدان مورد تاکید رییس قوه قضاییه است و با اعلام عمومی و اطلاع‌رسانی قبلی در مساجد محوری شهرستان ها پیگیری می‌شود.

افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، شب شعر عدالت، تدوین و چاپ کتاب ۴۰ قاضی ۴۰ خاطره، تجلیل از فرزندان همکار، برگزاری مرحله دوم و سوم آزمون جامع سه مرحله‌ای طرح قرآن در خانه ۳ و برگزاری همایش به  مناسبت‌های مختلف از برنامه‌های پیش‌بینی شده سال‌جاری است.

 

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و  ۵۰۰ مسجد فعال دارد.

 

 

منبع: پایگاه خبری جماران/خبرگزاری ایرنا

کد خبر 913679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha