سازش ۳۰ پرونده قصاص نفس با تشکیل شعبه شورای حل اختلاف در زندان استان

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اقدامات موثر در زمینه کاهش جرائم گفت: خوشبختانه با تشکیل شعبه شورای حل اختلاف در زندان استان توانستیم ۳۰ پرونده قصاص نفس را به سازش منجر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد با احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیما استان دیدار کرد و از صدا و سیما به واسطه فعالیت های خود در زمینه پیشگیری از جرائم تقدیر کرد.

دهشیری در این دیدار گفت : برنامه ما حل مشکلات مردم و پیشگیری از تشکیل پرونده های قضایی در دوران پسا کرونایی است که در این مسیر صدا و سیما می تواند تاثیر گذار باشد و ما را در اعتماد سازی یاری کند.

وی افزود : در دوره جدید به دنبال کاهش پرونده ها از طریق تشکیل شوراهای حل اختلاف هستیم.

دهشیری با اشاره به بروز مشکلات ناشی از کرونا ادامه داد : سعی کردیم این اختلافات با تشکیل شورای حل اختلاف به سازش منجر شده و مانع از تشکیل پرونده های قضایی شویم.

وی تاکید کرد : تشکیل این شورا سبب شده تا پرونده های قدیمی به سرانجام رسیده و بیش از ۱۰ هزار پرونده حل و فصل شود  و مدت رسیدگی به هر پرونده نیز به ۷ روز کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد از برگزاری نشست با اتاق اصناف برای حل آسیب های پسا کرونایی خبر داد و گفت : برای اینکه اختلافات به دادگاه کشیده نشود دو شورای حل اختلاف در صنعت و معدن تشکیل داده ایم و یک شورا در اتاق اصناف در حال شکل گیری است.

رئیس شورای حل اختلاف یزد هم گفت : برای کاهش جمعیت زندان ها ۶ شعبه شورای حل اختلاف در زندان تشکیل شده که توانستیم ۳۰ پرونده قصاص نفس را به سازش منجر کنیم .

احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد نیز از دادگستری بعنوان ملجا و پناه مردم یاد کرد و گفت : صدا و سیما تا کنون در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی در حوزه های قضایی برنامه های زیادی تولید کرد و همچنان آمادگی دارد در این جهت با دادگستری استان همکاری کند.

کد خبر 922665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha