ایمان واقعی شرط بهره برداری از فیوضات ماه رمضان است

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان این که استفاده از فرصت ناب ماه رمضان نصیب هر کسی نمی‌شود، گفت: مطابق آیات قرآن، ایمان واقعی شرط بهره برداری از فیوضات ماه رمضان است.

حجت الاسلام «جعفر ابراهیم زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم،  با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان در بیان اهمیت این ماه خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) به نقل از پدرانشان به نقل از حضرت علی(ع) فرمودند:، روز جمعه آخر شعبان، پيامبر خدا (ص) خطبه اى ایراد کرده و مطالب بسیار مهمی را در ارتباط با ماه مبارک رمضان مطرح کردند.

 

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: از جمله ایشان فرمودند: «نفس هاى شما در آن ثواب تسبيح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. اعمال شما در آن پذيرفته است و دعاهاى شما مستجاب، پس، از پروردگار خويش با نيت هاى راستين و دل هاى پاک، بخواهيد که توفيق روزه اين ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنايت فرمايد».

 

وی بیان داشت: ماه رمضان ماه بزرگی است ، ماهی است که انسان می تواند به خدا نزدیک شود و شرط نزدیک شدن به خداوند متعال ایمان درست است؛ ایمان یعنی باور قلبی که برای رسیدن با آن زحمات فراوانی نیاز است و ماه رمضان فرصت خوبی برای رسیدن به این درجه است.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با تأکید بر این که فرصت بهره برداری از ماه رمضان نصیب هرکسی نمی‌شود، گفت: دقت بفرمائید خداوند برای روزه گرفتن همه مردم را دعوت نکرد، نفرمود یا ایهاالناس، یاایها المسلمون بلکه فرمود «یا ایها الذین آمنوا» یعنی ای کسانی که به من ایمان دارید و در قلب خودتون منو باور کردید، کتب علیکم الصیام، پس ایمان بالاترین درجه عبودیت است و ماه رمضان فرصتی خوب برای رسیدن به این درجه است.

 

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در جای دیگری فرمودند: «آن‌گاه كه هلال ماه رمضان طلوع كند، شياطين سركش، به زنجير كشيده مى‌شوند، درهاى آسمان، درهای بهشت‌ها و درهای رحمت گشوده مى‌شود؛ درب‌هاى دوزخ بسته مى‌گردد، دعا به اجابت مى‌رسد و خداى را در هر افطارى آزادشدگانى است كه آنها را از آتش آزاد مى‌سازد و در هر شب منادى ندا مى‌دهد: آيا سائلى هست‌؟ آيا آمرزش‌خواهى هست‌؟»

 

این مبلغ حوزوی با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب برای تبلیغ دین و انتشار معارف اسلامی است، یادآور شد: در عصر حاضر، جامعه ما با بسیاری از رسانه های جمعی و البته فضاهای مجازی با تنوع و قابلیت های گوناگون مواجه است، ارتباط گرفتن در این دهکده جهانی و تبادل نظر و در کنار آن ارائه فرهنگ ها و مسئولیت ها و به ویژه رساندن پیام الهی در چهارچوب دین مبین اسلام بسیار سخت و دشوار است.

 

وی تصریح کرد: اگر گفته می شود کتاب اخلاق باید چون دارو باشد، آخوند و یک روحانی هم باید دارو باشد؛ آخوندی که چون نسخه باشد یک ضبط صوت است که گاهی اوقات ممکن است صدایش خش خش هم کند و مخاطب او بپرسد که چرا خودت به سخنانت عمل نمی کنی! پس رمز تبلیغ این است که مبلّغ داروی خوبی باشد و  روحانیت باید یک داروی خوب باشد نه صرف نسخه.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با تأکید بر این که تبلیغات غلط و غرض ورزانه درباره دین، بسیار رایج و قابل دسترس است، یادآور شد: هر چند بسیاری از اشخاص نیز از این تبلیغات دروغین مصون نیستند و اخیرا همه در فضای مجازی به عینه مبینیم که چه تبلیغات غلط و فضای مسمومی بر علیه دین و یا گروه و اشخاص وجود دارد.

 

وی بیان داشت: آن چه که همیشه مورد هجمه و آسیب بوده است، فرهنگ و متن اصلی دین و باورهای الهی است که در فضای مجازی نیز دستخوش آسیب و تبلیغات ضد دین شده است؛ عرفان های نوظهور، پدیده داعشیسم و بسیاری از شبکه ها و گروه های شبه دین با تغییر ظاهر و پوسته دین آن را به صورتی دیگر به جهانیان مخصوصاً جوانان نشان داده اند، و در این میان هجمه و آسیبی که به دین اسلام وارد می کنند، قابل توجه است.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: در چنین وضعیتی حوزه علمیه باید فضای مناسبی را برای روحانیت محترم فراهم کند تا در این جور مسائل متخصص شوند تا در  فضای مجازی بتوانند با راه اندازی شبکه ها، گروه ها و لینک های صحیح، ترویج فرهنگ اسلام و ارائه صحیح از تفاسیر و منابع قرآنی، کتابهای ارزشمندی که از علمای بزرگوار ما به یادگار مانده است، چهره واقعی دین مبین را نشان داده و همزمان با تبلیغات ضد دینی مبارزه کنند.

 

وی با بیان این که در هر مکتب و آئینی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، مهم‌ترین رکن حیات، بقا و تداوم آن است، یادآور شد» تنها تبلیغِ مناسب است که می‌تواند یک مکتب را تقویت کرده و تداوم بخشد،  در غیر این صورت بقول استاد معظم مان، اگر در عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی ضعیف عمل شود،‌ نباید هیچ امیدی برای تداوم حیات یک مکتب داشت.

کد خبر 919895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha