تحصیل بیش از 100 هزار طلبه خواهر در حوزه های علمیه سراسر کشور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به حضور بیش از 100هزار بانوی طلبه در سطح کشور گفت:بیش از 50 هزار نفردر مقطع کارشناسی حوزه‌های علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیش از 45 هزارنفر در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان حجت الاسلام محمود زضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر معاونت پژوهش این مرکز با اشاره به برگزاری برخی جشنواره‌ها در سال‌های اخیر با حضور حوزه‌های علمیه خواهران گفت: درسی که این جشنواره‌ها برای حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و مدیریتی دارد مسئله بسیار مهم «ظرفیت‌شناسی» است.
وی افزود: برگزاری این جشنواره‌ها همچنین می تواند برای جامعه اسلامی، اندیشمندان و فرهیختگان، حامل این پیام باشد که حساب ویژه‌ای برای حوزه‌های علمیه خواهران باز کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه طلاب خواهر در سه سال اخیر در جشنواره‌های پژوهشی که با ارزیابی و سطوح داوری یکسان، نسبت به برادران طلبه انجام می‌شد، جایگاه مساوی یا برتری نسبت به برادران به دست آورده اند، تصریح کرد: این موضوع بیانگر مهیا بودن زمینه برای فعالیت در حوزه‌های علمیه خواهران است و این نتیجه را به مسئولان نوید می دهد که سرمایه‌گذاری صور‌ت‌گرفته در زمینه ترویج فرهنگ پژوهشی، آثار خود را نمایان ساخته است.


وی این امر را موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت تصمیم‌سازان حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و تاکید کرد: امروز تمام ما باید تلاش کنیم تا این سپاه عظیم فرهنگی را در تحول و پاسخگویی به میدان بیاوریم، در غیر این صورت در عدم به کارگیری حوزه‌های علمیه خواهران در نشر معارف دینی مسئول هستیم.
حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه موضوع خودباوری در پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران می بایست جدی گرفته شود خاطرنشان کرد: به موازات این خودباوری، باید به مسئله فرهنگ‌سازی پژوهش در میان اساتید، مسئولان و طلاب نیز توجه کرد. کسی که می‌خواهد پژوهش را ترویج دهد،ابتدا خود باید مسیر پژوهش را طی کرده باشد در غیر این صورت در کار خود موفق نخواهد بود.
وی آشناسازی طلاب با الفبای پژوهش را از الزامات دیگر بسترسازی پژوهش دانست.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به حضور بیش از 100 هزار بانوی طلبه در سطح کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 هزار نفر از دوره عمومی حوزه‌های علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیش از 45 هزار نفر بدون احتساب طلاب مدرسه علمیه جامعه‌الزهرا(س) در شهر قم در مدارس علمیه خواهران کشور مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه تعداد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران با حوزه‌های علمیه برادران تقریبا به یک میزان است، تصریح کرد: اما از نظر تاثیرگذاری، خواهران طلبه دایره اثرگذاری و میزان اثرگذاری متفاوتی نسبت به برادران طلبه دارند.
حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه هم در حوزه‌های علمیه خواهران و هم در حوزه‌های علمیه برادران باید ماموریت‌گرا بود،گفت: همچنان که بانوان و آقایان در نوع وظایف فردی و اجتماعی متفاوت هستند، نوع وظایفی که برادران و خواهران طلبه بر عهده دارند نیز متفاوت است.


وی تصریح کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران باید به این باور برسیم که اثر این حوزه‌ها در تربیت جامعه بسیار است، چنان که هر روز نظاره‌گر شاهدی بر این مدعا هستیم.
به گزارش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران  حجت الاسلام جمشیدی یادآور شد: در هر شهر یا مرکزی که مدرسه علمیه خواهران راه‌اندزای می‌شود یا طلاب خواهر در آن گرد هم می‌آیند، آنجا به کانون‌های هدایت جامعه تبدیل می‌شود.
حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به برنامه گذشته مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ایجاد یک وبلاگ برای هر مدرسه علمیه تصریح کرد: اکنون ما به دنبال آن هستیم که برای استاد و هر طلبه یک وبلاگ ایجاد کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 92291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha