دومین مرحله رزمایش « کمک مومنانه» در یزد آغاز شد

دومین مرحله رزمایش « کمک مومنانه» در قالب طرح مواسات در مسجد روضه محمدیه یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، دومین مرحله رزمایش « کمک مومنانه» در قالب طرح مواسات شب گذشته با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد، رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یزد و جمعی از مسئولان یزد  در مسجد روضه محمدیه یزد آغاز به کار کرد.

آیت الله ناصری یزدی در این مراسم گفت: مردم ایران از همان ابتدا در همه صحنه‌ها در راستای مقابله با این ویروس منحوس حضور یافتند و پا به میدان گذاشتند.

امام جمعه یزد بیان کرد: خوشبختانه در این مدت همه اقشار از نیروهای نظامی گرفته تا بسیجیان حرکتی بزرگ را آغاز کردند که نشان از اعتقاد راسخ، وحدت، نوع‌دوستی و پیروی از سیره اهل بیت (ع) دارد.

طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر طرح همدلی و رزمایش مواسات شاهد حضور فعال گروه ها و اقشار مختلف در جامعه به منظور حمایت از محرومان و مستضعفان هستیم که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: در شرایطی که با شیوع ناگهانی بیماری کرونا همه غافلگیر شده بودند، این مردم بودند که در صحنه حضور پیدا کردند و بار مسئولیت را به دوش کشیده و در کنار نهادها و دستگاه‌های مختلف، مشارکت بسیار خوبی داشتند.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که پس از شیوع کرونا در جامعه به وجود آمد، نگرانی در خصوص معیشت اقشار آسیب پذیر بود که برگزاری رزمایش مواسات همدلانه موجب تجمیع تمامی ظرفیت‌ها برای ارائه کمک‌های معیشتی به اقشار آسیب پذیر جامعه شد.

لازم به ذکر است، در مرحله اول این رزمایش تعداد نزدیک به 10 هزار بسته معیشتی تهیه و در بین محرومان استان توزیع شد و در مرحله دوم آن نیز نزدیک به 16 هزار بسته تهیه شده است و مرحله سوم آن نیز همزمان با عید فطر اجرایی می شود.

 

 

کد خبر 926783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha