موفقیت معلم قیر و کارزینی در کشت «خربزه درختی»

همتی گفت: «خربزه درختی» در باغچه خانگی یک معلم با ذوق قیر و کارزینی به میوه دهی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی همتی»، امروز (پنج شنبه 8 خرداد) از کشت آزمایشی «پاپایا» (خربزه درختی) در قیر و کارزین خبر داد و به خبرنگاران گفت: «پاپایای» رقم پا «کوتاه» به صورت بذری و توسط «محمد جعفری»، یک معلم با ذوق قیروکارزینی به میوه دهی رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین افزود: بر این اساس کشت «پاپایا» برای نخستین بار در استان فارس در این شهرستان انجام شده و تا کنون در یک باغچه خانگی، 30 درختچه آن ثمر داده است.

وی اضافه کرد: عمر «خربزه درختی» حدود 20 سال است اما عمر اقتصادی آن به سه سال می رسد و یک سال پس از کاشت بذر نیز به میوه دهی خواهد رسید.

همتی با تاکید بر امکان کشت گلخانه ای «پاپایا»، عنوان کرد: کشت گلخانه ای، این گیاه با بهره وری بیشتری همراه می شود و بهره اقتصادی  تولیدی مطلوبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین ادامه داد: کشت این گیاه اقتصادی، مورد توجه جهاد کشاورزی این شهرستان است ، شرایط کاشت تا برداشت آن رصد شده و از کشت آزمایشی محصولات گیاهی جدید از کشاورزان منطقه، حمایت می شود.  

وی با اشاره به خواص «پاپایا» گفت: آنزیم موجود در این گیاه، موجب تجزیه زنجیره های سخت پروتئینی گوشت ماهیچه می شود و برای سلامت مفید است.

کد خبر 933122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha