عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح به ظرفیت ۵۰ مگاوات و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰ میلیون یورو با حضور وزیر نیرو در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به شهرستان سربیشه، عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح صبح امروز (10 خرداد) با حضور وزیر نیرو  و جمعی از مسئولان استانی در قالب پویش#هرهفته_الف_ب_ایران آغاز شد.

 

نیروگاه بادی درح به ظرفیت 50 مگاوات و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 70 میلیون یورو اجرا می شود. این پروژه با استفاده از ظرفیت ساخت و احداث داخل کشور (گروه مپنا) آغاز شد و دارای تجهیزات نیروگاهی شامل 20 توربین با ظرفیت هرکدام 2.5 مگاوات و 80 متر ارتفاع برج توربین است.

 

مساحت کل زمین این پروژه 486 هکتار و مساحت ساخت نیروگاه 22 هکتار و مدت زمان اجرای این پروژه نیز 22.5 ماه پیش بینی شده است.

 

با اجرای این پروژه میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت معادل 45 میلیون لیتر گازوئیل در سال و میزان اشتغال‌زایی نیز در دوره نصب 6 هزار و 650 نفر روز و دوره بهره‌برداری 25 نفر به طور مستمر است.

 

با اجرای این پروژه میزان صرفه‌جویی در مصرف آب نیز 125 هزار متر مکعب در سال است. این نیروگاه توسط بخش خصوصی و با اعتبار هزار و 120 میلیارد تومان تا سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 933567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha