قسمت پنجم خاطرات مرحوم حاج سید احمد خمینی از بیماری امام

در خاطرات مرحوم حاج احمد خمینی از ایام بیماری امام درباره بازی حجت الاسلام سید علی خمینی - که آن روزها کودکی خردسال بود - با امام اینگونه آمده است: چیزی‌‎ ‎‌که این روزهای آخر اتّفاق افتاد که واقعا برای همه ما تعجب آور بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جماران، مرحوم حاج سید احمد خمینی درباره دوره بیماری امام و چگونگی تشخیص آن خاطراتی را نقل کرده اند که به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت پیر و مرادمان خمینی کبیر منتشر می شود اما به دلیل طولانی بودن این خاطرات قسمت بندی شده اند. آنچه در ادامه می خوانید قسمت پنجم این خاطرات است:

 

آقا علی‌ را‌‎ ‎‌خیلی دوست داشتند، علی هم حضرت امام را خیلی دوست داشت. اما چیزی‌‎ ‎‌که این روزهای آخر اتّفاق افتاد که واقعا برای همه ما تعجب آور بود، این بود‌‎ ‎‌که آقا می گفتند: علی پیش من نیاید: ما همین طور مانده بودیم که یعنی چه؟‌‎ ‎‌بعد من دیدم که امام در چهل حدیث این مساله را دارد که کسانی که‌‎ ‎‌می خواهند بمیرند، در آن لحظات آخر، شیطان آن کسی را که از همه بیشتر‌‎ ‎‌مورد مهر و علاقه اوست، مقابل روی او قرار می دهد تا مانع از این شود که‌‎ ‎‌فرد با یاد خدا از دنیا برود. حتی برای بزرگترین اولیا هم ـ غیر از ائمه ـ این‌‎ ‎‌معنی وجود دارد و امام برای اینکه نکند چنین مساله ای برایش اتفاق بیفتد،‌‎ ‎‌علی را که خیلی دوست داشتند، در آن اتاق راه نمی دادند.‌ 

 

برشی از کتاب فصل صبر؛ ناشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی چاپ چهارم(1388)؛ ص 21-22./

کد خبر 933576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha