۵۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان رفسنجان نصب می شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان گفت: مجوز راه اندازی و نصب ۵۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان این نهاد گرفتیم که تا پایان امسال به متقاضیان واگذار و برای آنان نصب می شود.

حسین فداکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از رفسنجان؛ اشتغالزایی و کسب درآمد برای اقشار آسیب پذیر به ویژه مددجویان را از برنامه های اصلی و اولویت های کمیته امداد برشمرد و افزود: یکی از راه های کسب درآمد نصب پنل های خورشیدی در منازل آن ها است.

 

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمان و شهرستان رفسنجان در منطقه کویری قرار دارد که نور زیادی از خورشید جذب می شود می توان با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی برق تولید و درآمد کسب کرد.

 

 

فداکار با اشاره به اینکه در سال 97 به طور آزمایشی برای 8 متقاضی و مددجو این پنل ها را نصب کردیم که موفقیت آمیز بود؛ گفت: هر خانوار بیش از 12 میلیون ریال ماهیانه از این ناحیه درآمد به دست می آورد.

 

 

وی با بیان اینکه اداره برق به صورت تضمینی برق تولیدی نیروگاه های نصب شده برای مددجویان را 20 ساله خریداری می کند؛ خاطرنشان کرد: به هر متقاضی نصب پنل خورشیدی از طرف کمیته امداد 400 میلیون ریال تسهیلات با مدت زمان پرداخت 4 ساله ارائه می دهیم تا تجهیزات را خریداری و نصب کند که از این میزان 100 میلیون ریال بلاعوض است.

 

 

فداکار گفت: این کار در روستاها بهتر قابل انجام است زیرا حیاط خانه های روستایی بزرگ است ضمن اینکه پنل های خورشیدی را بر بام خانه های روستایی هم می توان نصب کرد در حالی که در شهرها فضاها کوچک است و بام ها نزدیک به هم و سایه اندازی بام ها در شهرها بیشتر است لذا در روستاها نورگیری بیشتر است.

 

 

وی اظهار داشت: سال گذشته 500 مجوز نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی در رفسنجان برای مددجویان گرفته شده که در خردادماه امسال 144 مورد و بقیه نیز تا پایان سال نصب خواهند شد.

 

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان افزود: بیش از 4 هزار خانوار تحت پوشش نهاد کمیته امداد هستند که 80 درصد آن ها زنان بدسرپرست هستند و با ایجاد اشتغال می توان در راستای حفظ کرامت انسانی آن ها گام برداشت.

 

 

 

 

کد خبر 933882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha