روایتی از اساطیر ایرانی با خوانش «مشی ومشیانه» در برنامه «رویای کاغذی»

برنامه «رویای کاغذی» دوشنبه ۱۲ خردادماه ماه به معرفی و خوانش بخش‌هایی از کتاب«مشی و مشیانه » نوشته «محمد محمدعلی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، «راضیه گردکاهد» در برنامه «رویای کاغذی» امشب ضمن خوانش بخش‌هایی ازرمان«مشی و مشیانه» دومین قسمت از سه گانه روز اول عشق ، داستان آفرینش نخستین زن و مرد را در اسطوره های ایرانی باز می گوید.
ای کتاب را محمد محمد علی نوشته و در این اثر در کنار بازگویی اسطوره خلقت نوع بشر و رویارویی اهریمن و کیومرث نخستین انسان و مرگ اندوهناک او در تنهایی و رستاخیز مشی و مشیانه از نطفه او روایتی بسیار جذاب و عاشقانه از کیهان شناسی و رویکرد ایرانیان به جهان و آفرینش ارائه می دهد.
در کتاب «مشی و مشیانه» راویان قصه های سه گانه روز اول عشق،زنانی هستند که در کنار مردان بزرگ می زیسته اند و تاکنون به چشم نیامده اند.. محمد محمد علی،از نویسندگان بنام ادبیات داستانی امروز ایران است که به همت شخصیت پردازی های دقیق،فضا سازی سینما گونه،و خلق فضای تعلیق که در تمامی رمان هایش موج میزند،طیف مخاطبان ادبیات امروز را به خود جلب کرده است. محمد علی یک نویسنده ی معاصر است،نویسنده ای که در عصر و زمانه ی خود زندگی میکند و آلام و شادی ها و دغدغه های مردمانش را به شکل ادبیات بر می تاباند.
برنامه «رویای کاغذی» با اجرای راضیه گردکاهد، تهیه‌کنندگی الهه بیات و نویسندگی مریم بیانی ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو فرهنگ شنیده می‌شود.

کد خبر 934539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha