ارزش شرکت‌های دانش بنیان در بورس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است

ستاری با تاکید بر ورود شرکت های دانش بنیان به بازار بورس، گفت: ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سورنا ستاری»، عصر امروز دوشنبه(12 خرداد) در حاشیه مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی مرکز نوآوری شهرهای طبس و فردوس و صندوق پژوهش پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی همواره حامی ما در حوزه شرکت های دانش بنیان بوده  است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه کرونا یک آزمون برای همه کشورهای دنیا در زمینه چگونگی برخورد با آن است، گفت: در این زمینه ایران توانست با تمام محدودیت هاها، خود را به اثبات برساند، گرچه هنوز این بیماری تمام نشده است ولی در موج اول کلیه تجهیزات را تامین و هیچ تجهیزاتی از خارج وارد نشده است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ایران با تمام محدودیت‌های ناشی از تحریم به خوبی از عهده مقابله با این بیماری برآمده است، تصریح کرد: در خصوص تجهیزات محافظتی مانند ماسک و ژل شر کت های دانش بنیان به خوبی توانستند با نوآوری هایی که داشتند، موفق عمل کنند.

 

ستاری تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در تقابل با کرونا بسیار موفق عمل کرده اند و هیچ تجهیزات حفاظتی برای مقابله با کرونا از خارج وارد ایران نشد.

 

وی بیان کرد: استان خراسان‌جنوبی هنوز تا مزیت‌های ذاتی خود در حوزه اقتصاد دانش بنیان فاصله زیادی دارد ولی شاهد این هستیم که هر ساله اتفاقات بسیار مثبت و خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان این استان رخ می‌دهد.

 

ستاری در خصوص مشکلات شرکت های دانش بنیان و نحوه تأمین مالی این شرکت‌ها، اظهار کرد: تامین مالی این شرکت ها به چند روش صورت می‌گیرد و پرداخت تسهیلات، یکی از این مدل‌های تامین اعتبار است.

 

وی یکی از مشکلات شرکت ها، در خارج از شهرهای بزرگ و مرکز مانند پایتخت، را عدم جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: صندوق پژوهش استان پایش پرداخت تسهیلات خود را شروع کرده است و وام های داخل استان را باید این صندوق تشخیص دهد و انتطار می رود این صندوق قابلیتی را در خود ایجاد کند که تسهیلات بزرگتری را پرداخت کند.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش فناوری خراسان‌جنوبی، گفت:  تسهیلات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان داخل استان باید از طریق صندوق پژوهش فناوری استان پرداخت شود.

 

ستاری جذب سرمایه در بورس برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان را مهم تلقی کرد و گفت: امروزه ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است، این در حالی است که هنوز خیلی از شرکت‌های بزرگ دانش بنیان کشور وارد بورس نشده‌اند.

 

 

کد خبر 934644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha