مراسم عزاداری ارتحال امام خمینی(ره) در گیلان برگزار شد

مراسم عزاداری سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌های گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از غرب گیلان، همزمان با سی‌ویکمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، شهرستان‌های فومن، ماسال و صومعه‌سرا به برگزاری مراسم عزاداری و هیئات سینه زنی پرداختند.

 

مردم ولایت‌مدار شهرستان‌های غرب گیلان با حضور گسترده خود در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) بار دیگر با امام فقید خود تجدید پیمان کرده و ثابت کردند که هیچ موقع از مسیر انقلاب و آرمان‌های امام راحل خارج نمی‌شوند.

 

اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بسیجیان با پوشیدن لباس مشکی و تشکیل دسته‌های سینه‌زنی، در سوگ فراغ پیر جماران در خیابان‌ها عزاداری کردند.

 

 

این مراسم در شهرستان ماسال با حضور پررنگ مردم در قالب هیئت سینه‌زنی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان تا گلزار شهدای ماسال برگزار شد.

 

در حاشیه این مراسم«وحید پورحضرت» با تسلیت سی و یکمین ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامي ايران يكي از تاثيرگذارترين اشخاص قرن اخير و الگوی خيلی از آزادیخواهان و انقلابيون سراسر دنيا بود.

 

فرماندار ماسال افزود: در سی و یکمین سالگرد ارتحال معمار کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در حالی به سوگ آن سفر کرده می‌نشینیم که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری فرزانه و درس آموخته مکتب امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه)‌ سکان هدایت و رهبری ملت آزاده ایران و مسلمانان جهان اسلام را بر عهده گرفته و در پرتو عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا به منزلگاه سعادت هدایت می‌کند.

 

وی گفت: ۱۵ خرداد نیز از جنس همان حماسه‌هایی است که نقطه آغازی برای به بار نشستن خواست و اراده مردم ایران شد و از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران کلید خورد، خون فرزندان ایران در ۱۵خرداد سرآغازی برای سرودن شعر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران شد.

 

 

در شهرستان فومن تعداد زیادی از مردم ولایت مدار در خیابان‌های این شهرستان به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) به عزاداری خیابانی پرداختند و با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان کردند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌های سیاه و با به همراه آوردن عکس ‌های امام خمینی(ره) عشق و ارادت خود را به معمار کبیر انقلاب نشان داده و به جهانیان ثابت کردند که هنوز تابع امر ولایت هستند.

 

«حمید جانباز» در حاشیه این مراسم با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد:‌ انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران نهضتی بی نظیر به رهبری اندیشمندی الهی بود که اسلام ناب محمدی و استکبارستیزی را سرلوحه حرکت خود قرار داد.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن افزود: این انسان بزرگ با راهبرد‌های عملی و با راهبری اسلام و تغییر نگرش نسبت به انسان و جامعه توانست نظام سلطه را به چالش بکشد.

 

وی گفت: حضرت امام (ره) پس از مجاهدت های فراوان و تلاش های خستگی ناپذیر، نظامی را در جامعه اسلامی مستقر کرد به نام نظام جمهوری اسلامی ایران که پیش از آن الگویی نداشت و الهام گرفته از سیره معصومین(ع) است.

 

جانباز مردمی بودن، تواضع، فروتنی، اخلاص، توکل به خدا، توسل، عبودیت، ساده زیستی و زهد را از ویژگی‌های اخلاقی امام راحل برشمرد و تصریح کرد: ایشان احیاگر ارزش‌های اخلاقی بودند و مردم و مسئولان باید به این بُعد از شخصیت حضرت امام نیز توجه داشته باشند.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن خاطرنشان کرد: ‌امروز فرزند خلف انقلاب، مقام معظم رهبری با تاسی از رهنمود امام (ره) و جمله ایشان که می‌فرمودند «ما می توانیم» توانسته است این انقلاب را ادامه دهد و با پیروی از آموزه‌های دینی و اسلامی مردم را در جامعه اسلامی هدایت کند.

 

 

مصلی شهرستان صومعه‌سرا هم امروز میزبان عزاداران حضرت روح‌الله خمینی(ره) بود، در این مراسم امام جمعه گوراب‌زرمیخ به سخنرانی و مداحان اهل بیت(ع) نیز به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

 

«سیدجلال سیدمحمدی» در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: چهاردهم خرداد سالروز یکی از حوادث تلخ انقلاب اسلامی و یکی از غمبارترین روزهای تاریخ ایران به شمار می‌رود.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه در چهاردهم خرداد ابراهیم زمان از میان ملت ایران پر کشید، تصریح کرد: امام خمینی(ره) بزرگمرد تاریخ‌ساز و نماد استکبارستیزی در جهان است.

 

وی خاطرنشان کرد: قیام ۱۵خرداد نیز نقطه عطف انقلاب اسلامی و نماد شجاعت ملت بزرگ ایران است.

 

گفتنی است، آنچه بیش از همه در مراسم این سه شهرستان به چشم می‌خورد، حضور چشمگیر همه اقشار جامعه است، به‌طوری‌که پیر و جوان، طلاب و روحانیون، اساتید و دانشجویان، کارمندان و کارگران، اصناف و بازاریان، هنرمندان و ورزشکاران، بسیجیان و بازنشستگان در قالب هیئت‌های سینه‌زنی در سوگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عزاداری می‌پردازند.

 

 

کد خبر 934826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha