هیچ کس به اندازه امام خمینی (ره) به جوانان اعتماد نکرد

محمدی نوری با بیان اینکه هیچ کس به اندازه امام (ره) به جوانان بهاء نداد گفت: امام (ره) میدانستند در دولت وزرای پرتوان و با انگیزه از سن ۲۵ تا ۳۰ ساله را بکار گیرند تا امور جامعه با نشاط اداره شود، اکنون رویه اعتماد به جوانان به فراموشی سپرده شده است.

«محمد جواد محمدی نوری» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد سالروز ارتحال امام خمینی ره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام امت و شهدای انقلاب گفت: باید از اندیشه امام در تحقق اصول اساسی انقلاب به‌ عنوان یک قانون اساسی مدرن یاد کرد و آنچه که  امروز گاه و بیگاه از سخنان امام عزیزمان  در رسانه ها و فضاهای مجازی میشنویم نشان دهنده عمق توجه ایشان به تحولات آینده انقلاب اسلامی بود که در شرایط کنونی به خوبی به اثبات رسیده است. امام به خوبی فهمیداگر همدلی و وحدت نداشته باشیم ثمره ادامه انقلاب با مشکلات و تفرقه همراه می شود.

 

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی افزود: امام (ره) بارها به همه مسئولان نظام هشدار دادند مراقب احوالات محرومین و پابرهنگان باشند وآنان را صاحبان واقعی انقلاب میدانستند اما متاسفانه فضای امروز جامعه علیرغم هشدار رهبر فرزانه انقلاب به مسئولان نه تنها برخی دولتمردان را از خواب غفلت بیدار نکرده بلکه باعث ناامیدی مردم گرفتار شده است.

 

دبیر جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با برشمردن ویژگیهای اخلاقی امام راحل تصریح کرد: اگر راه و اندیشه امام محور کار مردم و در زندگی مسئولان در اداره امور دولت قرار گیرد باور کنیم از این بحران رها می شویم.

 

وی شاخصه این ویژگی رفتاری و مکارم اخلاقی امام (ره) را در توجه به خدا در همه امور دانست و تاکید کرد اگر برای خدا کار کنیم و شکرگزار نعمت الهی باشیم خدا ما را رها نمی کند.

 

محمدی نوری دعواهای سیاسی دهه های اخیر گروههای سیاسی را آفت نظام اسلامی دانست و با اشاره به رفتار استراتژیک امام(ره) در حل بحرانهای سیاسی داخلی اوایل انقلاب گفت: اگر شجاعت و اراده آهنین امام در برخورد با عوامل ناسازگار در دهه اول انقلاب نبود  امروز سرنوشت نظام جمهوری اسلامی طور دیگری رقم میخورد.

 

وی با اشاره به حوادث تلخ رفتار دوگانه و تفرقه افکن منافقین و خیانتهای وقت بنی صدر و اقدامات نابخردانه برخی روحانیون حتی در داخل نظام و تصمیمات شجاعانه و انقلابی امام (ره) گفت: امروز هم  برخی مسئولان نه تنها آرمانهای انقلاب را فراموش کردند بلکه با رفتار نسنجیده خودشان باعث دوری جوانان از  اهداف انقلاب شدند.

 

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تنها شخصیت انقلاب اسلامی بوده که بطور جدی به جوانان اعتماد کرد و بهاء دادند یادآور شد: در طول چهل ساله انقلاب من ندیدم مثل امام راحل به جوانان اعتماد شود زمان حیات امام راحل هم افراد مسن و پیرمرد بودند اما امام خمینی (ره) تکیه بر جوانان را رمز بقا و دوام انقلاب میدانستند.

 

محمدی نوری اظهار کرد: امام(ره) میدانست فرماندهی سپاه را باید یک جوان ۲۶ ساله بنام محسن رضایی اداره کند امام خمینی (ره) میدانستند در دولت وزرای پرتوان و با انگیزه از سن ۲۵ تا ۳۰ ساله را بکار گیرند تا امور جامعه با نشاط اداره شود، متاسفانه اکنون آن رویه اعتماد به جوانان به فراموشی سپرده شده است.

 

محمدی نوری با‌گرامیداشت یاد امام فرزانه به جوانان توصیه کرد برای هدف گذاری صحیح مبانی زندگی مشترکشان اندیشه های امام راحل را مطالعه کرده و بیاموزند./

کد خبر 935018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha