استان قم دومین استان ضربه دیده از کرونا در بخش اقتصادی است

باقری با بیان این که استان قم دومین استان ضربه دیده از کرونا در بخش اقتصادی است، گفت: در مجموع با توجه به میزان شیوع کرونا، استان قم رتبه اول را برای دریافت منابع ویژه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «امیر باقری» امروز در جلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی استان» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به پیشنهاداتی که از سوی بخش های خصوصی و دولتی استان قم به ستاد ملی برای خسارت های بخش اقتصاد ارائه شده است، گفت: در سال 97 و 98 حدود 22 میلیارد ارز صادراتی برنگشته است باید تلاش کنیم که این ارز ها برگردد.

 

معاون وزیر اقتصاد افزود: این مسأله برای کلان کشور خیلی قابل قبول نیست و در این شرایط که باید ارز را برگردانیم برخی پیشنهادهای مطرح شده از سوی استان قم، آن قسمت را دچار اختلال کند لذا قابل پذیرفتن نیست.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که پیشنهادهای ارائه شده باید ویژه زمان کرونا باشد، عنوان کرد:  برخی پیشنهادهای ارائه شده مختص اقتصاد مربوط به زمان کرونا نیست لذا از این منظر قابل پذیرفتن نبوده است.

 

باقری با اشاره به پیشنهاد دیگر ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم گفت: در این پیشنهاد بحث معافیت مالیات واردات تجهیزات مقابله با کرونا با تأیید وزارت بهداشت تا شش ماهه اول سال مطرح شده ولی با توجه به این که خیلی کشور الان وابسته به واردات نیست والان خودمان تقریبا صادر کننده هستیم لذا این پیشنهاد هم خیلی قابل پذیرش نیست.

 

وی با اشاره به این که باید برای برخی از استان هایی که اثر پذیری بیشتری از کرونا داشته اند، عنایت ویژه ای را در نظر بگیریم، بیان داشت: آقای نهاوندیان هم پذیرفتند که به چند استان منبع جداگانه ای اختصاص داده شود و این منابع را با مدیریت استان در اختیار قرار بدهیم.

 

معاون وزیر اقتصاد بیان داشت: این که کدام استان ها جزو این دسته هستند، شاخص ها اول تعداد بستری ها و افراد مشکوک به کرونا نسبت به جمعیت بوده که برای طول سه ماه قم بالاترین سهم را دارد، نکته دوم این بوده که کدام استان از نظر ساختار اقتصادی از کرونا بیشترین ضربه را دیده است.

 

وی اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیدیم استان هایی که سهم شان از خدمات بیشتر بوده بیشترین ضرر را از کرونا می‌ برد که تهران اول است و قم رتبه هفتم یا هشتم را دارد که وقتی این دو را در هم ضرب کردیم، اولین مورد قم و بعد از آن تهران بوده است.

 

باقری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: منابع در اختیار استاندار بر اساس این مبنا قرار داده می‌ شود و خود استان می‌ تواند تقسیم بندی دقیق تری در بخش های مختلف داشته باشد.

 

وی با بیان این که تهیه تندیس و نشان ملی مقابله با کرونا نیز از سوی استان مطرح شده است، گفت: این مسأله نیز در ستاد ملی برای ایثارگران و مجاهدان مقابله با کرونا نیز تصویب شده است و پیشنهاد خوبی است و به طور کلی نزدیک به 75 درصد پیشنهادی استان قم پذیرفته شده و در مورد ما بقی نیز به نتیجه رسیده ایم که مربوط به اقتصاد ایام کرونا نیست.

کد خبر 935049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha