امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی و تجسم وحدت دین و سیاست بود

ابدالی تکلو با بیان اینکه امام خمینی(ره) بزرگترین نقطه ضعف کشورهای اسلامی را پراکندگی و تفرقه آنان می دانستند و یکی از عوامل اصلی اضمحلال تمدن اسلامی را همین نکته می دانستند، افزود: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص)، تجسم وحدت دین و سیاست بود.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) نه تنها رهبر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ سیاسی و در سطح مذهب تشیع، بلکه یک الگوی رهبری تمام‌عیار در سطح جهان اسلام بود، امام خمینی (ره) به مرزهای جغرافیایی خودساخته و تحمیلی دشمنان اعتقادی نداشت و نهضتش کاملاً رنگ جهانی داشت و از همین جهت انقلاب او ماندگار و همیشگی خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: امام خمینی (ره) به منافع مسلمانان می‌اندیشید و تفکر و ایدئولوژی که داشت عمدتاً حول محور اسلام و اساسات دین می‌چرخید و مرز جغرافیایی را به خاطر نشر دعوتش هرگز به رسمیت نمی‌شناخت و از این جهت تنها الگوی نمونه در تاریخ معاصر مسلمانان است.

 

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را نمادی از جمهوری دین و علم و قدرت ساخت و از راه و روش مقاومت حمایت کرد، ادامه داد: امام خمینی(ره) معلم بزرگ بیداری اسلامی و اتحاد جهان اسلام بودند که در طول دوران مبارزه و رهبری خویش با بیان سخنان و رهنمودهای خویش، آزادی و بیداری ملت های جهان را تبیین کرده و به ابعاد گوناگون آن پرداختند.

 

ابدالی تکلو بیان کرد: حيات دوباره شعائر اسلامي، رويكرد مسلمانان به ويژه نسل جوان به تفكر اسلامي، تشكيل دولت هايي با اهداف و شعارهاي اسلامي و حضور انبوه مسلمانان در محافل مذهبي تنها بخشي از آثار روح خودباوري مسلمانان است كه حضرت امام خميني(ره) با نفس مسيحايي خود در پيكر نيمه جان جوامع اسلامي دميدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بزرگترین نقطۀ ضعف کشورهای اسلامی را پراکندگی و تفرقۀ آنان می دانستند و یکی از عوامل اصلی اضمحلال تمدن اسلامی را همین نکته می دانستند، افزود: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص)، تجسم وحدت دین و سیاست بود.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از شایستگی ‌های شخصیت امام خودسازی و اصلاح خود بوده است، اظهارکرد:امام خمینی (ره) از استعدادی عالی و خدادادی برخوردار بود و از ابتدای زندگی تا آخرین لحظات زندگی یک شخصیت الهی بود.

کد خبر 935220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha