ایلام لرزید/ پس لرزه ها همچنان ادامه دارد

زمین لرزه ای به بزرگی ۵ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۲:۴۶ دقیقه ظهر امروز ۱۴ خرداد مرکز شهر صالح آباد در استان ایلام را به شدت لرزاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، بر اساس اعلام موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران بزرگی این زمین لرزه با قدرت ۵ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بوده که در حوالی صالح آباد شهرستان مهران استان ايلام روی داده است.

 

این زمین لرزه در ظهر امروز ۱۴ خرداد ساعت 12:46:52 در عمق ۱۱کیلومتری زمین و  ۱۸ کیلومتری صالح آباد(شهرستان مهران)، 33 کیلومتری چوار (شهرستان ايلام) و  40 کیلومتری شهر ايلام اتفاق افتاده است.

 

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در نقاط مختلف استان ایلام احساس شده و در بخشی از مناطق نزدیک به کانون زمین لرزه، مردم از خانه های خود بیرون آمده و در خیابان ها  تجمع کردند.

 

هنوز گزارشی از خسارت های احتمالی این زمین لرزه در شهرستان مهران و بخش صالح آباد گزارش نشده و بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری ایلام گروه های ارزیاب و امداد و نجات به منطقه اعزام شده است.

 

پس لرزه های دیگری به بزرگی ۳.۸ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۱۳:۰۵ دقیقه و  بزرگی ۲.۹  ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت  ۱۳:۷ دقیقه در صالح آباد استان ایلام گزارش شده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 935234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha