حفظ آرمان های امام(ره) ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه بهترین راه برای تداوم آرمان‌های امام راحل، حفظ ارزش‌های انقلاب، وحدت و همدلی است، گفت: حفظ و توجه به آرمان ها و اندیشه های ناب امام راحل، ضامن حفظ و تداوم انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام « شهاب الدین میهن پرست» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: امام راحل با پشتوانه مردم ایران، انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد که منشا تحولات بزرگی در سطح جهان شد و امروز شاهد عزت و سربلندی ملت و نظام اسلامی در سطح جهان به برکت اندیشه و آرمان های امام راحل هستیم.

 

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب و ارزش های اسلامی از مهم ترین توصیه ها و تاکیدات امام راحل بوده است، یادآور شد: مهم ترین اصول نظام ما همچنان حفظ ارزش‌های اسلامی است که جا دارد جان، مال، حیثیت و آبرو فدای این ارزش ها شود و باید توجه داشت که امروز دنیا اسلام را از زاویه عملکرد دولت ایران می بیند، پس باید تلاش کنیم ارزش های اسلامی را نگه داشته و از آنها دفاع کنیم و از چارچوب معین شده در نگاه و آرمان های امام راحل نیز خارج نشویم.

 

امام جمعه شهر چوار بیان کرد: اگر ما حقایق اسلامی را درست ارائه نکنیم، مردم متاسفانه آن را اشتباه اسلام و اشتباه مسلمانان تلقی می کنند و این نقطه بسیار حساس و خطرناکی است که نیاز به توجه بیشتری دارد و اگر امروز  حکومت اسلامی راه غلط و اشتباهی را در پیش گیرد، دنیا آن را به پای اسلام می گذارد و در نتیجه نهضت اسلامی در سراسر جهان شکست می‌خورد و دستخوش ناملایمات می‌گردد و مسلمانانی که به انقلاب ما دل بسته بودند دلسرد و ناامید می شوند.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: پس باید تلاش بیشتری کرد تا از روش‌های باطل در زندگی سیاسی و اجتماعی خویش پرهیز کنیم و با تقوا و طهارت روح، حق را دنبال و از مقدسات اسلام تا آخرین رمق پشتیبانی کنیم و مایه دلسردی اسلام خواهان را پیش نیاوریم و بهترین راه برای رسیدن به این مهم گام برداشتن در راه آرمان های امام راحل و پیروی از ولایت فقیه است.

 

وی ابراز کرد: امیرمومنان حضرت علی(ع) دو اصل را مایه نوبت نابودی دولت می‌داند که یکی به قدرت رساندن انسان‌های نالایق و دیگری کنار زدن فاضلان و اندیشمندان است، پارتی‌بازی و واسطه بازی آفتی است که به نظام اسلامی ضربه می زند، آقای وزیر یا مدیر اداره نباید فامیل یا دوستان خود را تنها به خاطر رفاقت یا خویشاوندی، وارد کار کند و کارهای کلیدی را به آنها بسپارد، ملاک در انتخاب باید فقط و فقط شایستگی افراد باشد.

 

امام جمعه شهر چوار گفت: اگر افراد شایسته، اندیشمند، متخصص و متعهد وارد کار شوند به طور قطع با  ۲ سلاح تقوا و تخصص کارها را پیش می‌برند و مشکلاتی متلاشی می گردد و مردم راضی می‌شوند و تکلیف الهی انجام می گیرد، در روایت بسیار جالب دیگری از امیر مومنان حضرت علی(ع) می‌خوانیم علت از بین رفتن دولت‌ها چهار عامل کنار گذاشتن اصول، خودخواهی و پیروی از هوای نفس، به کار گماشتن نالایق ها و پس زدن اندیشمندان و افراد لایق است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: چقدر جالب و به جاست که این حدیث مبارک و ارزشمند، سرلوحه کار فرمانروایان جامعه و مسئولان امر باشد، نخستین چیزی که دولت را به اضمحلال و شکست می‌کشاند زیر پا نهادن و کنار گذاشتن اصول است، اصول یعنی قوانین کلی و اساسی اسلام که به حمدالله قانون اساسی جمهوری اسلامی سرچشمه گرفته و مبتنی بر آن است.

 

وی گفت: اصول یعنی ارکان مسلم و ستون‌های حقیقی انقلاب اسلامی که امام راحل سال های متمادی با خون دل و شهدای والامقام با نثار جان، آن را تعیین و اجرا کردند، اگر روزی این اصول که ستون‌های محکم انقلاب و کشور را می سازد بی‌رویه تغییر کرد یا کنار گذاشته شد، بی‌گمان حکومت متزلزل و قدرت از دست دل سوزان امت خارج و به بیگانگان منتقل خواهد شد.

 

امام جمعه شهر چوار یادآور شد: نگوییم این سخنان مایه دلسردی است که این سخنان برگرفته از سخنان امیر مومنان حضرت علی(ع) است که آن روز را هشدار داده و ما را برحذر داشته اند، پس باید قبل از هر چیزی مواظب باشیم که ارکان انقلاب و نظام سست نشود و دستخوش تغییر نگردد و نباید هرکس اصول قانون اساسی را وفق سلیقه خویش یا برای دلخوشی گروهی از افراد تفسیر کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: نباید اگر مسئله‌ای نیاز به تبصره و توضیح دارد و یا همگام با اوضاع سیاسی روز باید مطرح شود، مسئولین و شخصیت‌های کشور آن را در ملاء عام مطرح کنند و با جنجال در صدد تغییرش برآیند، نظام ما دارای ارکان قانونگذاری است و سوپاپ اطمینان به حد کافی دارد، قطعاً آنان با بحث و دقت، بررسی جوانب امر و با عرضه به مقام معظم رهبری در این گونه موارد تصمیم می‌گیرند و به مرحله اجرا می‌گذارند.

 

وی افزود:  البته ما نمی‌خواهیم به حسن نیت مسئولین نقد وارد کنیم، نه تخصص تنها کافی است و نه تعهد تنها، برخی افراد متعهد هستند که علامت ایمان در رخساره آنان پیداست و تعهدشان گوشزد همگان است ولی در اداره کاری که باید انجام بپذیرد، ناتوانند یا تخصص برای انجام کار شان ندارند که این افراد را نباید به کار کلیدی گماشت و نباید کار تخصصی را به آنان واگذار کرد هرچند بسیاری متدین و مورد تایید جامعه باشند.

 

امام جمعه شهر چوار در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین بهترین راه برای تداوم آرمان‌های امام راحل، حفظ ارزش‌های انقلاب، وحدت و همدلی، گماشتن افراد سالم به مناصب حکومتی، کارخداپسندانه و جهادی برای مردم و گوش به فرمان ولایت بودن است که این عوامل ضامن سلامتی انقلاب و تداوم آن است، اگر هماهنگ با ولایت در جامعه در همه بخش‌ها حرکت کنیم به یقین از این مشکلات و گرفتاری ها عبور خواهیم کرد.


 

کد خبر 935250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha