ختم «سوره یاسین» هدیه به روح پاک حضرت امام (ره) به همت کانون شهید مطهری همدان

زنگنه گفت: همزمان با سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) ، پویش ختم «سوره یاسین»، در کانال فضای مجازی کانون فرهنگی هنری شهید مطهری همدان اجرا شد.

«خدیجه زنگنه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  همزمان با 14 خرداد سی و یکمین سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی اعضای کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری همدان اقدام به راه اندازی پویش ختم سوره یاسین هدیه به روح پاک حضرت امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد نمودند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری همدان با بیان اینکه مبنای انقلاب حضرت امام، عاشورا و امام حسین علیه‌السلام بود، افزود: اگر دقت کنید مبارزات امام که سال 1342 شروع شد همزمان با ماه محرم بود، یعنی 15 خرداد 1342 مصادف با 12 محرم بود و هر سال 12 محرم همه مردم در شور و هیجان عاشورا و انقلاب امام حسین علیه‌السلام هستند؛ بنابراین زمینه‌سازی انقلاب اسلامی در حقیقت از زمان قیام امام حسین علیه‌السلام شروع شده بود و حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی را بر پایه قیام امام حسین علیه‌السلام بنا کردند.  

 

وی با بیان اینکه عاشورا حیات انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) قیام و انقلاب خود را بر پایه عاشورا و محرم بنا کردند و در بیاناتی محرم و صفر را ضامن پیروزی انقلاب دانستند؛ 15 خرداد سال 1342 آغاز انقلاب بود و زمانی هم که انقلاب اسلامی در سال 1357 به پیروزی رسید، مصادف با دهه اول محرم بود.

 

وی یادآور شد: ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی را در کشور داشتیم که حضرت امام با درایت و بینش الهی توانستند جنگ را بدون هیچ امکانات نظامی در برابر دشمن به پیروزی برسانند، یکی از بزرگترین دستاوردهای بزرگ قیام امام خمینی(ره) این بود که مردم متوجه مبدأ مهمی مثل قدس شریف شدند  

 

مدیر کانون فرهنگی وهنری شهید مطهری همدان  تصریح کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای قیام امام خمینی(ره) پس از هشت سال دفاع مقدس، بحث اربعین حسینی است؛ چنانچه امروز تمام جهان متوجه نام امام حسین علیه‌السلام شده است.

 

زنگنه اظهار داشت: در عصر کنونی نسل جوان با  توکل به خدا، تکیه بر آرمانهای انقلاب و تابعیت از ولایت فقیه می توانند باعث توسعه و پیشرفت کشور در زمینه های مختلف باشند.

 

 

 

 

 

کد خبر 935373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha