برقراری عدالت مهمترین اولویت مجلس یازدهم باشد

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم باید چراغ راه این مجلس باشد، گفت: برقراری عدالت مهمترین اولویت مجلس یازدهم باشد.

«کمال علیپور» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های مجلس یازدهم گفت: مهمترین اولویت های مجلس یازدهم را مقام معظم رهبری در پیام خودشان به این مجلس مشخص کردند. برقراری عدالت در تمامی موضوعات یکی از مهمترین اولویت های مجلس یازدهم باشد. ما با موضوع عدالت مقداری فاصله گرفته ایم و این بحث در تمامی ابعاد اجرایی نشده است.

 

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و یکی از اهداف اش کم کردن فاصله ها در جامعه بود. وقتی تهران رشد کند، اصفهان رشد کند اما سیستان و بلوچستان و فلان استان محروم مورد توجه قرار نگیرد و یا فردی 60 میلیون حقوق در ماه دریافت کند اما کارگری که از صبح زحمت می کشد یک میلیون تومان حقوق بگیرد قطعا با فلسفه وجودی انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد و ضربه این بی عدالتی را فقط مردم می خورند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با بحث عدالت تلنگر جدی به مجلس یازدهم زدند و این باید چراغ راه مجلس یازدهم باشد یعنی نگاه عدالت طلبانه در مجلس یازدهم با نگاه انقلابی و جهادی نمایندگان مورد پیگیری قرار گیرد.

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید توسط مجلس یازدهم مورد پیگیری قرار گیرد، بحث نابسامان نظارت است. 41 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده است اما ما هنوز درگیر طرح های بی جهت و تلنبار شدن قانون گذاری در کشور هستیم. نظارت کمرنگ شده است و عزم جدی ای برای آن وجود ندارد.

 

علیپور تاکید کرد: مجلس یازدهم باید به صورت جدی وارد میدان شود، نظارت را به عنوان سرخط کارهایش قرار دهد و بر مصوبات خود نظارت جدی داشته باشد. چرا باید قیمت پراید یک شبه از 15 میلیون تومان به 60 میلیون تومان برسد؟ این نوع رفتارها در جامعه نشان می دهد که عزم جدی بر بحث نظارت و اجرای قانون وجود نداشته است.

 

وی با اشاره به اعلام وصول شدن طرح شفافیت آرا گفت: یکی از موضوعات مهمی که این مجلس باید آن را مورد پیگیری قرار دهد، شفافیت آرای نمایندگان است. مردم باید در اتاق شیشه ای رأی نمایندگان خود را ببینند و بدانند که وکلایی که به مجلس فرستاده اند به چه مواردی رای می دهند و با مواردی مخالفت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر به صورت شفاف مشخص شود که نمایندگان به چه رای می دهند، رانت ها، رشوه ها و باندبازی ها نیز برداشته می شوند. دیگر کسی نفوذ نمی کند و نماینده را تطمیع نمی کند چرا که نماینده می داند رای اش در انظار عمومی قرار دارد./

کد خبر 935645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha