انجام ۳۰۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در همدان

بیاناتی، از انجام ۳۰۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در همدان خبر داد و گفت: امسال تا پایان اردیبهشت ‌ماه تعداد ۲۵ هزار و ۵۲۸ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «محمدرضا بیاناتی» پیش از ظهر امروز  (17 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: امسال تا پایان اردیبهشت ‌ماه تعداد ۲۵ هزار و ۵۲۸ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده که از این تعداد ۳۰۴ مورد منجر به عملیات شده، یک‌هزار و ۱۵۸ مورد برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده، ۲ هزار و ۸۹۹ تماس اشتباه و پنج مورد اعلام حریق کذب بوده است.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان،  با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۱۵۹ مورد از تماس‌ها در این مدت با هدف ایجاد مزاحمت بوده است، افزود: از ۳۰۴ عملیات انجام شده ۱۸۹ عملیات مربوط به حوادث امداد و نجات شامل ۴۱ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۳۷ مورد نجات حیوانات و ۲۹ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور بود.

 

وی از ۱۶ مورد مهار حیوانات، ۱۵ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام، ۱۰ مورد کنترل و مهار اجسام در حال سقوط و ۹ مورد رفع آبگرفتگی و نجات در سیلاب‌ها خبر داد.

 

وی با اشاره به اینکه از ۳۰۴ عملیات انجام شده ۱۱۵ مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق بوده است اظهار کرد: اماکن مسکونی با ۳۶ مورد، وسایط نقلیه با ۲۱ مورد، پوشش گیاهان خودرو و فضای سبز ۱۳ مورد و مراکز تجاری و خدماتی هر کدام با پنج مورد بیشترین کاربری عملیات اطفاء حریق را شامل شده است.

 

بیاناتی از مصدومیت ۲۶ نفر از جمله یک آتش‌نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات و فوت چهار نفر خبر داد و گفت: آتش‌نشانان در دو ماه گذشته با ایثارگری ۱۰۱ نفر را در عملیات امداد و نجات و اطفا حریق و نجات داده‌اند.

کد خبر 935903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha