پیشنهاد می کنم وزیر اقتصاد از مجلس شورای اسلامی تشریف ببرند

نماینده مردم تهران با انتقاد از تاخیر وزیر اقتصاد برای حضور در جلسه علنی امروز گفت: پیشنهاد می کنم آقای وزیر از جلسه تشریف ببرند و زمان دیگری بیایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی خضریان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 18 خرداد در تذکری آیین نامه ای گفت: تذکر بنده مستند به ماده 22 آیین نامه 11 داخلی مجلس است که در رابطه با وظایف و اختیارات هیئت رییسه برای حفظ شان و جایگاه و اقتدار مجلس است. امروز قرار بود آقای وزیر اقتصاد راس ساعت هشت در مجلس حضور یابند که این اتفاق رخ نداد و وی با تاخیر به مجلس آمد. 205 نماینده مجلس بیش از نیم ساعت منتظر حضور وزیر اقتصاد بودند که این به معنای این است که 125 ساعت کاری از دست رفته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا مجلس به اندازه حضور به موقع و موثر برای پرواز هواپیما ارزشمند نیست که وزیر اقتصاد خود را ملزم به حضور به موقع در مجلس نمی داند؟ آقای رییس از شما تقاضا دارم که به وزیر اقتصاد پیشنهاد دهید تشریف ببرند و زمان دیگری به مجلس بیایند تا متوجه شوند که باید در زمان مقرر و قانونی در مجلس حضور یابند.

 

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: قطعا باید وزرا سر وقت در مجلس حاضر شود ولی طبق پیگیری ما گویا خودروی آقای وزیر در مسیر آمدن به مجلس تصادف جزیی داشته است و این باعث تاخیر حضور وی در مجلس شد. هر وزیری و مسئولی که به مجلس دعوت می شود باید سر وقت در مجلس حضور یابد ولی در مورد وزیر اقتصاد عذر ایشان موجه است و بحث بی توجهی نبوده است.

 

همچنین در ادامه، محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در تذکری گفت: ما در روزهای اول مجلس دهم این تجربه را داشتیم که شان و جایگاه مجلس رعایت می شد ولی در هفته ها و روزهای آخر این اتفاق نیفتاد و جای تاسف داشت از رییس می خواهیم نسبت به حفظ شان مجلس اهتمام داشته باشد. تشکیل چنین جلساتی با حضور وزرای اقتصادی جای قدردانی دارد اما وقتی مشکلات مطرح می شود باید آنها را عملیاتی کنیم.

 

وی ادامه داد: ما از هیئت رییسه می خواهیم کمیته ای برای نظارت بر اجرای پیشنهادات و مصوبات تشکیل شود.

 

محمد باقر قالیباف گفت: مهمترین اولویت ما نظارت است که با همکاری شما نمایندگان این نظارت صورت می گیرد./

 

 

کد خبر 936110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha