بی سر و صدا بحث فرار مالیاتی را پیگیری می کنیم

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه عدد فرار مالیاتی در کشور بالاست، گفت: بی سر و صدا بحث فرار مالیاتی را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «امیرعلی پارسا» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 18 خرداد با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: سال گذشته با همه تحریم های ظالمانه و مسایلی که کشور داشت، تحقق مالیاتی کشور بیش از 100 درصد بود یعنی 101 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد که این آمار 29 درصد رشد را نسبت به متوسط رشد درآمدهای مالیاتی کشور در سال های گذشته نشان می دهد.

 

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده موفقیت های نسبی کشور در بحث دریافت درآمدهای مالیاتی بود اما متاسفانه ما فاصله زیادی با آنچه که باید باشد، داریم.

 

وی با بیا اینکه رشد مالیات بر ثروت در کشور از 4.5 درصد به 6 درصد در سال گذشته رسید، اظهار داشت: در دو ماهه ابتدای سال 99 نیز ما با تمرکز بر دریافت مالیات از طبقات بالا و حداقل فشار بر اقشار پایین حصولی های قابل قبولی داشتیم. آنچه در سازمان مالیاتی برای ما مهم است، حصول با اصول است.

 

وی با بیان اینکه همه دیتاهای تولید شده در دستگاه های کشور به صورت برخط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد، گفت: سازمان ملیاتی با علم به این مسئله مالیات هر کس را متناسب با آن تعیین می کند.

 

پارسا گفت: امیدواریم تا قبل از به پایان رسیدن دولت دوازدهم به ورژن اولیه مالیات هوشمند برسیم البته منطق حاکم بر محاسبات ما هنوز سنتی است و نظام مالیاتی ما هوشمند نیست.

 

وی با اشاره به اهداف سازمان امور مالیاتی در بحث جلوگیری از فرار مالیاتی و مبارزه با فساد گفت: عدد فرار مالیاتی در کشور بالاست ما به اندازه کافی فرارهای مالیات را شناسایی کرده ایم و بی سر و صدا آنها را مورد پیگیری قرار می دهیم.

 

وی بیان کرد: در بحث فساد درون سازمانی باید بگوییم در مجموعه سیستم های اداری این موضوع وجود دارد اما بخشی  از فساد در نظم مالیاتی فشارها، سفارش ها و توصیه هایی است که انجام می شود و اداره سازمان را از داخل با مشکل مواجه کرده است. ما در این زمینه دستورالعمل شایسته سالاری را تدوین کرده ایم که بساط توصیه و سفارش در سازمان امور مالیاتی جمع شود./

کد خبر 936123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha