عملیات اطفای حریق ارتفاعات منطقه بهمرد دشتستان با موفقیت انجام شد

دهقانی گفت: ارتفاعات منطقه بهمرد شهرستان دشتستان روز گذشته دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش های صورت گرفته در بامداد امروز این آتش سوزی مهار شد.

«جهانگیر دهقانی» روز یکشنبه (18 خرداد) در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در بوشهر، اظهار داشت: روز گذشته شنبه (17 خرداد) ساعت 6 صبح ارتفاعات منطقه بهمرد شهرستان دشتستان دچار آتش سوزی شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به همکاری های مشترک صورت گرفته در راستای اطفای حریق در ارتفاعات منطقه بهمرد شهرستان دشتستان بیان کرد: از ابتدای وقوع این حادثه نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، آتش‌نشانی شهرهای منطقه، عشایر، دیگر نهادها و گروه‌های مردمی تلاش برای خاموش کردن آتش را آغاز کردند.

 

وی ادامه داد: عملیات اطفای حریق  ارتفاعات منطقه بهمرد تا بعدازظهر دیروز مهار شده بود اما یک نقطه باقی مانده بود که آن هم ساعت یک بامداد امروز خاموش شد.

 

دهقانی علت وقوع آتش سوزی ارتفاعات منطقه بهمرد را نامعلوم عنوان کرد و افزود: اگر چه هنوز علت دقیق وقوع حادثه مشخص نیست اما براساس پیش بینی‌ها سهل انگاری افراد باعث چنین حوادثی می‌شود.

 

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در چند هفته گذشته در نقاط مختلف استان اظهار داشت: جنگل ها و منابع طبیعی از سرمایه های ملی به حساب می آیند و حفاظت از آن ها وظیفه همگانی می باشد.

 

دهقانی در ادامه خواستار شد: افرادی که به طبیعت می‌روند از روشن کردن آتش خودداری کنند و یا چنانچه آتش روشن می‌کنند قبل از ترک محل، از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر خاطرنشان کرد: کارشناسان در حال برسی میزان خسارت ناشی از این آتش سوزی هستند.

 

کد خبر 936406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha