مرز مهران امروز بازگشایی می شود

نوذری با بیان اینکه مرز بین المللی مهران در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده بود، گفت: با رایزنی های انجام شده مرز مهران برای انجام فعالیت های تجاری باز می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام صبح امروز(۱۹ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: مرز مهران از ۱۵ اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از طرف کشور عراق بسته شده بود که این امر نیز مشکلات زیادی را برای تجار و بازرگانان ایجاد کرده بود.

 

«محمد نوذری» با اشاره به اینکه رایزنی های فشرده ای با مقامات عراقی برای بازگشایی مرز تجاری مهران از طریق مسئولان کشوری و استانی انجام شد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت راهبردی مرز مهران و تاکید استاندار محترم ایلام، تلاش ها برای بازگشایی مرز مهران ادامه یافت و در نهایت مقرر شد که هفته ای ۲ روز این مرز برای انجام فعالیت های تجاری باز شود.

 

وی با اشاره به اینکه با توافقات صورت گرفته مابین مسئولان ایران و عراق مقرر شد که مرز زرباطیه عراق  در آن سوی مرز مهران ۲ روز در هفته برای صادرات کالا بازگشایی شود، ابراز کرد: مرز مهران یکی از مهم ترین گذرگاه های صدور کالا در کشور است که نقش مهمی در تبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و عراق دارد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه با رایزنی و هماهنگی با طرف عراقی از روز دوشنبه مرز بین‌المللی مهران بازگشایی می‌شود، یادآور شد: روز دوشنبه و چهارشنبه  هفته  جاری روزانه ۲۵۰ کامیون حاوی کالاهای تجاری از مرز مهران وارد کشور عراق می‌شود.

 

نوذری با تاکید بر اینکه از هفته‌ آینده ۲ روز در هفته مرز مهران جهت انتقال کالا به کشور عراق باز است،  یادآور شد: اولویت ترخیص با کامیون‌هایی است که در مرز مهران مستقر هستند.

کد خبر 936447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha