خلاهای قانونی برای ورود مساجد به مسایل اقتصادی را رفع کنیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مساجد در بحث مبارزه با کرونا گفت: خلاهای قانونی برای ورود مساجد به مسایل اقتصادی را رفع کنیم.

حجت الاسلام «سید سلمان ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در کمک به مردمی کردن اقتصاد و تحقق شعار جهش تولید گفت: مساجد کانون بازسازی نواقص مدیریتی کشور در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین زمینه ساز جبران ناکارآمدی برخی از مسئولان می توانند باشند.

 

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افرادی که به مساجد مراجعه می کنند، نوعا اشخاصی هستند که در حوزه های مختلف و رشته های گوناگون تحصیل کرده اند، تجربه دارند و کار کرده اند و این افراد می توانند با این تجربه و کارنامه ای که دارند در مساجد فعال شوند و مشکلات مردم را حل کنند.

 

وی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی و ساماندهی بخش تعاونی و همچنین فلسفه اصل 44 مردمی کردن اقتصاد است. مسجد می تواند مثل بروز و ظهوری که در بحث کرونا داشت در این مسایل نیز ورود داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مساجد و به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بحث کرونا عملیات اقتصادی انجام دادند، پول جمع کردند، کارگاه راه انداختند، ماسک و لوازم مورد نیاز کادر درمانی و مردم را تولید کردند، دست مردم را گرفتند؛ پس بنابراین با این تجربه می توانند در مسایل دیگر و در بحث اقتصاد کلان نیز ورود کنند.

 

وی بیان کرد: آیت الله رییسی بحث وکالت مسجدی را مطرح کرده اند چرا که مسجد کانونی است که طبق فرموده امام سنگر است و باید آنها را حفظ کنیم البته منظور از سنگر بحث فیزیکی آن نیست بلکه مساجد سنگر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند که می توانیم از آنها برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام ذاکر تاکید کرد: البته ما برای استفاده از این ظرفیت مساجد خلاء قانونی داریم و باید خلاء قانونی در این رابطه را رفع کنیم. اگر افرادی که به مساجد می آیند، فکر و ایده ای دارند برای ایجاد کلاس های مهارت آموزی در مساجد به کار بگیریم و از نیروهای جهادی که در مساجد استفاده کنیم، قطعا می توانیم تحولی را در اقتصاد کشور داشته باشیم./

کد خبر 936526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha