۱۰ مسجد منطقه آزاد انزلی کانون گردشگری مذهبی  می‌شوند

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد از ایجاد شرایط لازم جهت توسعه گردشگری مذهبی با محوریت ۱۰ مسجد فعال منطقه آزاد انزلی برای اعضای کانون‌های مساجد سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» امروز(دوشنبه، ۱۹خرداد) در دیدار با «حجت مهدوی» معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با تشریح فعالیت‌ها و سیاست‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری به‌منظور ترویج آموزه‌های دینی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری با افزون بر ۲ میلیون نفر عضو در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند تصریح کرد: باید گردشگری مذهبی را با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری و با محوریت مساجد گسترش دهیم.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد ادامه داد: باید مسجد را پل ارتباطی بین مردم محل و گردشگر قرار دهیم تا همه امور از اجاره واحدهای اقامتی تا رستوران و تورهای داخلی با ارائه تخفیف ویژه و با محوریت مساجد انجام شود.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ مسجد در منطقه آزاد انزلی وجود دارد خواستار تدوین بسته فرهنگی و اقتصادی به‌منظور توسعه گردشگری با محوریت مسجد و ایجاد طیب‌خاطر برای گردشگران شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: با اجرای این طرح، ۱۰ مسجد منطقه آزاد انزلی کانون گردشگری مذهبی شده و پذیرای گردشگران کانون‌های مساجد سراسر کشور می‌شوند.

 

وی در ادامه از حمایت حدود ۴۲۰ میلیون تومانی از یکصد کانون فعال استان طی سه ماهه اول خبر داد و تصریح کرد: این کانون‌ها بیش از ۱۰ هزار امتیاز در سامانه بچه‌های مسجد کسب کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه کانون‌های فعال استان الگو می‌شوند، خواستار حمایت منطقه آزاد انزلی از مساجد فعال و پویای این منطقه شد.

 

کد خبر 936605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha