سرمایه‌گذاری دولت برای اجرای مگاپروژه انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای اجرای مگاپروژه انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه ۱۰۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «محمد باقر نوبخت» امروز در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران، گفت: احیای دوباره دریاچه ارومیه یکی از وعده ها مهم دولت تدبیر و امید بود که به تحقق پیوسته است.

 

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهتمام دولت برای رفع دغدغه مردم آذربایجان‌غربی و ‌شرقی دربارهع وضعیت دریاچه ارومیه، افزود: دریاچه ارومیه یک موضوع زیست محیطی بسیار مهم و حساسا بود که دولت با تمام قوا برای احیای آن تلاش می کند.

 

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای اجرای مگاپروژه انتقال آب از سد کانی‌سیب به این دریاچه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

 

نوبخت با بیان اینکه امسال را به عنوان سال پایانی اجرای این طرح ها نامگذاری می کنیم، تصریح کرد: در سال جاری  ۱۲ طرح احیایی در رابطه با دریاچه ارومیه به پایان می رسد که امیدواریم در پایان سال شاهد زندگی دوبره این دریاچه باشیم.

 

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: یکی از قسمت های مهم این طرح ها، انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بود که در این راستا حدود ۳۶ کیلومتر تونل با هدف انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب به این دریاچه احداث شده است.

 

به گفته نوبخت، این کار در مراحل پایانی است به طوری که در اواخر تابستان امسال شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

کد خبر 936801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha