دریافت ۱۰۰۰ واحد پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا

حاجی بیگی گفت: تاکنون یک هزار واحد پلاسمای خون بهبود یافته گان بیماری کرونا در کشور دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «بشیر حاجی بیگی» ظهر امروز(19 خرداد) در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهدای یک هزار واحد پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا، اظهار کرد: انتظار ما بیشتر از این حد بود، پلاسمای تهیه شده در اختیار برخی بیمارستان‌های کشور که درخواست پلاسما داشته اند، قرار گرفته است.

 

 جمع آوری پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در ۱۶ استان کشور

وی افزود: هم اکنون تمامی سازوکارها برای تهیه پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در حال انجام است و تاکنون 16 استان کشور در ارتباط با تهیه پلاسمای خون همکاری دارند.

 

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه با دستور پزشکان مربوطه افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری هستند، می‌توانند از این پلاسما برای درمان برخوردار شوند، گفت: افراد بهبودیافته از بیماری کرونا یک ماه بعد از بهبودی فرصت اهدای پلاسمای خون دارند.

 

حاجی بیگی تصریح کرد: پلاسما درمانی، پادتنی برای درمان بیماری کرونا است، لذا از بیماران بهبودیافته خواهشمندیم به شکرانه بهبودی خود نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

 

وی از مردم و بهبودیافتگان کرونا خواست تا با هرگروه خونی، برای اهدای خون به مراکز و پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

 

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال با اشاره به اینکه در برخی از استان ‌ها به دلیل تعداد زیاد بیماران خاصی که زندگی می‌کنند نیاز به خون بیشتری است، افزود: خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که تاکنون به این امر کمک کننده بوده است.

 

حاجی بیگی تصریح کرد: 90 درصد مردم ایران دارای گروه خونی مثبت و تنها 10 درصد گروه خونی آن ها از نوع منفی است، لذا  از افرادی که گروه خونی منفی دارند، انتظار بیشتری برای اهدای خون داریم.

 

وی بیان کرد: واردات و صادرات خون نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا وجود ندارد، لذا هر کشوری باید خون مورد نیاز خود را تامین کند.

 

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون یاد آور شد: ایران، تنها کشور اسلامی است که جزو کارگروه خون‌های نادر در دنیا است.

 

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: در ایران از هر 10 هزار نفر یک نفر دارای گروه خونی نادر است.

 

 

 

کد خبر 936807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha