طرح بزرگ گردشگری سد حوضیان لرستان تصویب شد

خادمی گفت: طرح گردشگری اطراف سد حوضیان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز(20 خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با پیگیری های  استاندار لرستان طرح گردشگری اطراف سد حوضیان الیگودرز، در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

 

استاندار لرستان اظهار داشت:   در صورت به بهره برداری رسیدن این پروژه‌ها، شاهد تحول عظیمی در توسعه استان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه  یکی از اهداف کلان توسعه پایدار استان تکیه بر بهره ‌برداری از منابع طبیعی، آب، خاک، پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی با محوریت کشاورزی و طبیعت‌گردی سازگار با محیط زیست است افزود: یکی از این طرح‌های مهم در لرستان سد حوضیان است.

 

خادمی بیان کرد: حوضیان از سدهای مخزنی با ظرفیت آبگیری ۳۰ میلیون متر مکعب بوده که در شهرستان الیگودرز احداث شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، کلیدی و بااهمیت در برنامه‌های عملیاتی معرفی شده است.

 

خادمی ادامه داد: همچنین در راستای تقویت و توسعه بخش گردشگری استان به عنوان یکی از محورهای سه‌گانه توسعه،طرح گردشگری سد حوضیان از دیگر پروژه‌های کلیدی و مهم در برنامه‌های عملیاتی است. 

 

استاندار لرستان افزود:  این طرح شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، واحدهای پذیرایی، مجموعه تفریحات آبی، فروشگاه های صنایع دستی و... است که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی مناسب منطقه در دستور کار کارگروه گردشگری استان قرار گرفته است.

کد خبر 937117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha