برگزاری سالانه ۷۰۰ یادواره شهدا در گلستان

طالع زاری گفت: هر ساله در گلستان ۷۰۰ یادواره شهدا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدعلی طالع زاری» ظهرامروز (سه شنبه 20 خرداد) در جلسه ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی و شورای فرهنگی اهل سنت اظهار کرد: هر سال بیش از 700 یادواره شهدا در استان گلستان برگزار می شود که میانگین هزینه برگزاری این یادواره شهدا پنج میلیون تومان است که تمامی این هزینه ها توسط مردم تامین می شود.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان  ادامه داد: موضوعی که در برگزاری این یادواره شهدا بسیار مورد گلایه قرار می گیرد نوع محتوایی است که در یادواره شهدا ارائه می شود و دستگاه های فرهنگی استان می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند. 

 

طالع زاری خاطرنشان کرد: کارشناسان مفاهیم ایثار و برگزاری یادمان را در کشورهای مختلف بررسی کردیم و مهمترین یادواره های کشورهای خارجی مردمی است و همچنین  در کشورهای خارجی از جنگ به عنوان شکاف بین نسلی استفاده می کنند و نسل جوان را با نسل گذشته از طریق برنامه های یادواره ها آشنا می کنند.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان به تشکیل اتاق اندیشه ورز فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید حوزه فرهنگی در دستگاه های اجرایی ارتباط مستمر با هم داشته باشندتا بتوانند در برنامه ها هم افزایی کنند.

کد خبر 937191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha