بازگشایی موزه شهدا نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار است

محمد شریفی با بیان اینکه موزه نیاز به سیستم صوتی، پارتیشن بندی و سیستم گرمایش و سرمایش برای گشایش دارد، هزینه آن را حدود ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «خالق محمد شریفی» در نشست خبری با خبرنگاران گلپایگان با یادآوری اینکه شهرستان دارای 373 شهید که 12 خانواده با  دو شهید هستند، گفت: این شهرستان دارای  848 جانباز  و 50 نفر آزاده است که 13 جانباز بالای 70 درصد دارد و 5 هزار و 496 نفر مجموع جامعه هدف خدمت بنیاد شهید شهرستان گلپایگان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گلپایگان با بیان اینکه بنیاد شهید در دو بخش ترویج ایثار و شادت و خدمت رسانی به جامعه ایثارگری فعال است، بیان کرد: 10 یادواره شهدا سال گذشته با مشارکت سایر ادارات در شهرستان برگزار شد و دو منزل شهید به حسینیه تبدیل شده است و سه مرکز فرهنگی در کنار گلزار شهداهای سعیدآباد، قاضی زاهد و رباط ابلولان زیر نظر بنیاد شهید فعال است.

وی با اشاره به کمک 50 میلیون تومانی مرکز فرهنگی سعید آباد به آسیب دیدگان کرونا در قالب بسته های حمایتی معیشتی، ادامه داد: بنیاد شهید  از 123 دانشجوی شاهد حمایت کامل می کند و برای 31 دانش آموز طرح پراکنده دارد و به 2 هزار و 317 نفر خدمات بیمه تکمیلی و هزار و 14 نفرخدمت بیمه معمولی  ارائه می دهد.

محمد شریفی با اشاره به اینکه بیشتر والدین شهدا  به دلیل عبور از سن 75 سالگی حق پرستاری دریافت می کنند، افزود: 56 نفر در قالب ماده های 22 و 26 خدمت می گیرند و 893 دیدار با خانواده شهدا درسال گذشته انجام شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان با بیان اینکه در هر دوره 45 مورد به میزان 85 میلیون تومان برای مسکن ایثارگری پرداخت شده است، مطرح کرد: 458 نفر در دو مرحله برای دریافت زمین به اداره راه و شهرسازی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه موزه شهدای شهرستان هنوز به بنیاد شهید تحویل نشده است، برای تحویل گرفتن این موزه اعلام آمادگی کرد و گفت: سیاست بنیاد شهید بر برون سپاری فعالیت ها است و حدود 300 میلیون تومان برای سیستم صوتی، پارتیشن بندی و سیستم گرمایش و سرمایش آن نیاز دارد

محمد شریفی در خصوص کتاب جامع شهدا که چند سال گذشته در کنگره شهدای شهرستان وعده داده شده است، تشریح کرد: تفاهم نامه نگارش کتاب باشخصی نوشته است و پیش نویس آن دارای ایراداتی بود که رفع آنها نیاز به زمان دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان با بیان اینکه تنها در دو سال اخیر 14 گلزار شهدا از مجموع 31 گلزارشهدای شهرستان، ساماندهی شده است، بیان کرد: دهیاری نیوان سوق، مصالح را دریافت کرده و این گلزار با همراهی اوقاف در حال سامان دهی است ولی مسقف کردن قبور شهدا در سیاست های بنیاد شهید نیست و همین امر سبب افزایش هزینه و زمان شده است./

کد خبر 937302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha