اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق ارجاع شد

نمایندگان با موافقت با اخطار علیرضا زاکانی در مورد ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 21 خرداد علیرضا زاکانی در تذکری خواستار ارجاع اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق شد که محمد باقر قالیباف نیز این اخطار را به رای مجلس گذاشت و نمایندگان با 159 رای موافق، 70 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموعه 254 رای با این اخطار موافقت کردند و بدین ترتیب اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق آیین نامه داخلی مجلس ارجاع شد.

 

علیرضا زاکانی در اخطار قانون اساسی اش گفت: اخطار بنده قایل به مواد 93، 85 و 73 آیین نامه داخلی مجلس است. طبق آیین نامه حق نمایندگی قایل به شخص است و این حق به شعب واگذار نشده است. بر این اساس ما نمی توانیم چیزی را تصویب کنیم که برخلاف قانون اساسی و مذهب است. بنده معتقدم که بحث آیین نامه باید اینجا رعایت شود و آیین نامه منتخب مردم گچساران به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس ارجاع شود.

 

وی ادامه داد: اگر این رویه مورد توجه قرار نگیرد برای سال های بعد پایه غلطی می شود و هر کسی می تواند هفت الی هشت نفر را در هر شبعه مد نظر قرار دهد و مجلس مصلوب الید شود.

 

محمد باقر قالیباف ضمن وارد دانستن اخطار زاکانی تاکید کرد: ما هم معتقدیم که حق نمایندگی قایل به شخص است و قابل واگذاری نیست، این اخطار را وارد می دانم چرا که در اصل 194 نیز مسیر مشخص توضیح داده شده است. بعد از اظهار نظر نمایندگان در مورد اخطار مسیر مشخص است./

کد خبر 937444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha