جمع‌آوری ۵ میلیارد تومان زکات فطره در مازندران

حجت‌الاسلام بریمانی گفت: عید فطر امسال ۵ میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم شریف مازندران پرداخت و در دبیرخانه شورای زکات استان ثبت‌شده است.

حجت‌الاسلام « مهدی بریمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، گفت: مردم نیکوکار استان مازندران امسال 5 میلیارد تومان فطریه به‌صورت نقدی و غیر نقدی از طریق دفاتر دبیرخانه شورای زکات شهرستان‌ها، 350 پایگاه مستقر در  میادین شهرها، مراکز نیکوکاری و شورای زکات روستاها پرداخت کردند که از این مقدار چهار میلیارد و 200 میلیون تومان برای زکات فطریه عام، 450 میلیون تومان برای زکات سادات و 350 میلیون تومان برای کفاره عمد و غیر عمد بود.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (رحمت‌الله علیه) مازندران ضمن یادآوری این مطلب که مازندرانی‌های نوع‌دوست سال گذشته پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند، اظهار کرددر 2 ماه نخست سال جاری، سه میلیارد و 700 میلیون تومان زکات مال اعم از واجب و مستحب در این استان، جمع‌آوری شد.

 

وی بابیان اینکه این مقدار زکات در بخش تهیه و توزیع سبد غذایی، مصالح ساختمانی و جهیزیه نوعروسان هزینه شده است، خاطرنشان شد: زکات جمع‌آوری‌شده صرفاً فقط برای مددجویان امداد هزینه نمی‌شود بلکه برای رفع مشکلات تمامی نیازمندان استان هزینه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بریمانی با تأکید بر اینکه بر اساس اذن حکومتی و شرعی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تنها مرجع رسمی دارای مجوز برای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است، خاطرنشان شد: مؤسسات دارای مجوز فعالیت از بهزیستی و سایر مؤسسات خیریه غیردولتی برای جمع‌آوری زکات در عید فطر امسال از مجوزهای لازم را از دبیرخانه شورای زکات استان دریافت کردند.

 

وی به فعالیت 20 روحانی تمام‌وقت در بخش زکات استان اشاره کرد و افزود: همچنین هزار و 500 شورای زکات در روستاهای مازندران فعالیت دارند که زکات جمع‌آوری‌شده توسط این شوراها در همان روستا هزینه شده است.

 

حجت‌الاسلام بریمانی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص جامعه در پی شیوع بیماری کرونا مردم استان می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری#011*8877*مراحم نقدی زکات را پرداخت نمایند.

کد خبر 937537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha