روحیه پهلوانی و مردم‌داری از نمادهای رزمایش کمک مومنانه است

کریم‌پور با بیان اینکه اقشار مختلف شهرستان اندیمشک در رزمایش کمک مومنانه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و خوش درخشیدند گفت: روحیه پهلوانی و مردم‌داری از نمادهای رزمایش کمک مومنانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) در آئین توزیع بسته‌های معیشتی هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی اندیمشک که به‌مناسبت روز ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج ورزشکاران یکی از شاخه‌های بسیج است اظهار کرد: بسیج ورزشکاران در سراسر کشور می‌درخشد و کار آن ساماندهی، جذب، آموزش و استفاده از توان ورزشکاران در عرصه و راه بسیج است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک به ارائه برخی فعالیت‌های بسیج ورزشکاران پرداخت و افزود: ورزشکاران بسیجی در سال گذشته و امسال در صحنه‌هایی همچون خدمت‌رسانی در سیل استان‌های خوزستان و لرستان، برپایی مواکب و ارائه خدمات به زائران اباعبدالله (ع) و مقابله با ویروس کرونا خدمات ارزشمندی را ارائه داده‌اند.

 

وی ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم مفقودالاثر مهدی نظری اضافه کرد: پهلوانان واقعی شهدا و جانبازان هستند که بدون هیچگونه چشم‌داشتی با روحیه گذشت و ایثار از جان، مال و ناموس ما در دوران دفاع مقدس دفاع کردند.

 

کریم‌پور تصریح کرد: اقشار مختلف شهرستان اندیمشک در رزمایش کمک مومنانه خوش درخشیدند و روحیه پهلوانی، مردم‌داری و مردم‌یاری از نمادهای آن است که امروز توسط مجموعه بسیج ورزشکاران و هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی جمع‌آوری شده و طی روزهای آینده میان افراد بی‌بضاعت توزیع می‌شود.

 

وی عنوان کرد: پهلوانی به یک شخص یا یک رشته ورزشی محدود نیست بلکه یک صفت عمیق و منش و معرفتی است که در میان اراداتمندان شیعیان حضرت علی (ع) وجود دارد.

 

«حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» نیز بیان کرد: نامگذاری روز ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی و اشعاری که در این ورزش سروده می‌شوند، در راستای معرفی و وصف رشادت‌های حضرت علی (ع) هستند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه فرهنگ بر اساس اعتقادات و باورها تعریف می‌شود ادامه داد: تمام تلاش امام علی (ع) در بعد زندگی دنیوی به اموری از جمله احترام به مقام، شخصیت و معرفت انسانی بود.

 

وی خاطر نشان کرد: تواضع، فروتنی و مرام پهلوانی از ویژگی‌های ورزشکاران ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی هستند و این ورزشکاران باید این مسیر را به‌عنوان فرهنگ و سنتی زیبا دنبال کنند.

 

همچنین «حمید صادقی‌زاده» با اشاره به اینکه هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی طی سال‌های اخیر با حمایت‌های صورت گرفته موفق به انجام فعالیت‌های بسیار مفیدی شده است گفت: برنامه‌های باشکوهی در اعیاد و مناسبت‌های مختلف توسط این هیات برگزار شده است.

 

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی اندیمشک به بخشی از عملکرد این هیات اشاره کرد و یاد آور شد: ورزشکاران هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی اندیمشک موفق به کسب پنج مقام استانی و ۲ مقام کشوری شده‌اند.

 

کد خبر 937679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha