مجلس یازدهم به صورت جدی به بحث نظارت ورود کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مهمترین اولویت های مجلس یازدهم را حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد و گفت: ما باید با جدیت بحث نظارت را مورد پیگیری قرار دهیم.

«اقبال شاکری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم باید در اقدامات اولیه خود بحث بهبود وضعیت معیشت، اشتغال و کسب و کارهایی که از کرونا لطمه خورده اند را مورد رسیدگی قرار دهند و به محض اینکه کمیسیون های تخصصی شکل بگیرند باید به این موضوعات ورود کنند.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر نیز نمایندگان بحث موضوعات اقتصادی، کسب و کار و معیشت را مهمترین دغدغه و اولویت خود عنوان می کنند که البته باید در عمل نیز این مقدار جدی باشند و پای کار بیایند که به محض اینکه کمیسیون های تخصصی شکل گرفتند به طرح ها و لوایحی که در این ارتباط آماده و تهیه شده اند، ورود پیدا کنند.

 

وی با تاکید بر وظیفه نظارتی مجلس بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای قوانین نیز از دیگر مسایلی است که مجلس یازدهم باید با جدیت به آن ورود کند. یکی از مشکلات فعلی ما این است که قوانینی که مصوب شده اند یا مسکوت مانده اند یا ناقص اجرا می شوند و یا نظارت بر اجرای آنها وجود ندارد لذا مجلس یازدهم باید به این مسئله ورود کند، شاید اگر نظارت بر اجرای قوانین به درستی انجام شود، نیازی به تصویب قانون جدید در مجلس نباشد.

 

شاکری تصریح کرد: ما باید تا آنجایی که امکان پذیر است، بررسی ای در رابطه با اینکه کیفیت اجرای قوانین چگونه است، داشته باشیم. در این مسئله دقت کنیم، وقت بگذاریم و از ابزارهای نظارتی مان نظیر سوال، تذکر و استیضاح استفاده کنیم تا شاهد اجرای قوانین باشیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم از ما انتظار حل مشکلات شان را دارند و باید خارج از شعار و حرف در عمل به آنها ثابت کنیم که پیگیر مشکلات شان هستیم و وظایف نمایندگی مان را چه در بعد نظارت و چه در بعد قانونگذاری به خوبی انجام می دهیم./

کد خبر 938259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha