سند صنایع دستی گلستان تهیه می شود

تجری گفت: سند صنایع دستی استان گلستان در راستای حمایت از تولید صنایع دستی در دستور کار قرار دارد و چهار رشته در این سند دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد تجری » عصر امروز (شنبه 24 خرداد) در دیدار با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان اظهار کرد: به منظور گرامیداشت روز صنایع دستی این نشست هنرمندان صنایع دستی با استاندار گلستان تدارک دیده شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان ادامه داد: گلستان با توجه به پیشینه تاریخی و قومی که در استان وجود دارد از صنایع دستی متنوعی برخوردار است و ظرفیت بسیار بالایی را در حوزه صنایع دستی در استان شاهد هستیم.

 

تجری متذکر شد: استان گلستان از نظر تولیدات صنایع دستی غنی است و در استان گلستان 30 هزار هنرمند صنایع دستی فعالیت می کنند.

 

وی بابیان اینکه هنرمندان صنایع دستی در 80 رشته در حال فعالیت هستند، افزود: برای معرفی و فروش صنایع دستی 103 فروشگاه صنایع دستی، خانه صنایع دستی گرگان، موزه صنایع دستی گلستان فعال است و همچنین  10 اثر از محصولات صنایع دستی گلستان نشانه بین المللی بدست آوردند و 64 اثر نیز حائز نشان ملی هستند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان بابیان اینکه در سال ۹۸ در حوزه جاجیم بافی توانستیم جایزه بین المللی را کسب کنیم، بیان کرد: 21  رشته صنایع دستی در استان دارای استاندارد آموزشی است و تا به امروز 11 رشته منسوخ شده در حوزه صنایع دستی را توانستیم در گلستان احیاء کنیم.

 

تجری ابراز داشت: از نظر توان تولید و هنرمندان استان آمادگی دارد با توجه بیشتر شرایط بهتری در سال جهش تولید در حوزه صنایع دستی رقم بزند.

 

وی با بیان اینکه تبلور جهش تولید در صنایع دستی شاهد هستیم، افزود: تجاری سازی و بازاریابی تولیدکنندگان صنایع دستی را در گلستان پیگیری می کنیم و اگر بتوانیم در این حوزه به هنرمندان کمک کنیم تولید صنایع دستی و اشتغال استان افزایش پیدا می کند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان با بیان اینکه 6 بازارچه صنایع دستی در گلستان راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: سند صنایع دستی استان گلستان در راستای حمایت از تولید صنایع دستی در دستور کار قرار دارد و چهار رشته جاجیم بافی، رودوزی های سنتی، سفالگری و سوزن دوزی را در این سند دستور کار قرار دادیم.

 

کد خبر 938537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha