برنامه ریزی برای راه اندازی نخستین شهرک صنایع دستی کشور

حق شناس گفت: در راستای راه اندازی نخستین شهرک صنایع دستی در استان گلستان با توجه به ظرفیت های استان گلستان برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (شنبه 24 خرداد) در دیدار با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان اظهار کرد: شهرک صنایع دستی در استان قابل تحقق است و باید در این خصوص برنامه ریزی شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان در خصوص شهرک صنایع دستی اهتمام داشته باشد.

 

حق شناس یادآور شد: تمام بیلبوردهای سطح شهر به مدت یک هفته در اختیار فعالان حوزه صنایع دستی قرار گیرد و در این خصوص هماهنگی انجام خواهیم داد.

 

وی ابراز داشت: هنرمندان صنایع دستی یک انجمن یا کمیته ای تشکیل دهند تا مشکلات و دغدغه های هنرمندان را پیگیری کنند.

 

استاندار گلستان افزود: کمیسیون صنایع دستی با توجه به تنوع و ظرفیتی که در استان دارد در اتاق بازرگانی استان گلستان راه اندازی شود.

 

حق شناس بیان کرد: به دستگاه هایی اجرایی بخشنامه شده است که برای هدایا به مهمانان و جوایز صنایع دستی استان گلستان خریداری کنند و به مناسبت هفته صنایع دستی استان این موضوع مورد تاکید قرار می گیرد.

 

وی گفت: در هفته های آینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد استان گلستان می شود و مطالبات فعالان صنایع دستی را پیگیری خواهیم کرد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه صنایع دستی ۱۰۰ درصد تولید ملی است، ابراز داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا میزان تجارت و خرید و فروش صنایع دستی از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافته است و این مهم یک فرصت برای بازاریابی و فروش صنایع دستی به شمار می رود.

 

 

کد خبر 938543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha