کاهش ۳۹ و نیم درصدی تصادف منجر به مرگ شده در جاده های فارس

سیاهپور گفت: بر اساس آمار به دست آمده در ۲ ماهه نخست امسال، شاهد وقوع ۵۲ فقره تصادف منجر به مرگ شده در جاده های استان بوده ایم که در مقایسه با آمار سال قبل کاهش ۳۹ و نیم درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا سیاهپور»، امروز (شنبه 24 خرداد) با اشاره به کاهش آمار تصادفات جاده ای در استان فارس در سال جاری به خبرنگاران گفت: آمار به دست آمده نشان از کاهش پنج و 39 درصدی آمار تصادفات جاده ای در فروردین و اردیبهشت امسال است.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با تشکر از حضور موثر نیروهای راهداری در استان افزود: حضور 800 نیروی فعال راهداری و استفاده از 566 دستگاه انواع ماشین آلات در این كاهش آماری نقش ارزنده ای دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار به دست آمده در 2 ماهه نخست امسال، شاهد وقوع 52 فقره تصادف منجر به مرگ شده در جاده های استان بوده ایم که در مقایسه با آمار سال قبل کاهش 39 و نیم درصدی داشته است.

 سیاهپور با اشاره به کاهش آمار فوتی در صحنه تصادفات جاده ای در فارس، بیان کرد: در این زمینه نیز شاهد کاهش 41 درصدی در مقایسه با 2 ماه نخست سال گذشته بوده ایم.

 وی به رانندگان در جاده توصیه کرد: پرهیز از رانندگی با سرعت بالا و بیش از سرعت مجاز در جاده ها عامل اصلی بروز تصادفات جاده ای است.

سیاهپور ادامه داد: فعالیت 20 دوربین نظارت تصویری، 136 سامانه ثبت تخلف سرعت،126 سامانه تردد شمار و ... با هدف کاهش سرعت در جاده ها و متعاقبا کاهش تصادفات جاده ای در استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس از احصای 170 نقطه پرتصادف در محور های جاده ای استان خبر داد و گفت: با نصب علائم ویژه، تمامی نقاط حادثه خیز استان نیز آشكار شده است و با نصب نیوجرسی، گاردریل و... به ایمن سازی جاده های استان، کمک شده است.

سیاهپور با تاکید بر اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شده در استان فارس، اعلام کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس در فصل های مختلف سال و با آموزش ایمنی و قوانین ایمن سازی فیزیكی  در مدارس حاشیه راه ها، پایانه های مسافربری و مكان های عمومی، چاپ پوستر آموزشی، اهدای كلاه ایمنی به راكب های موتور سیكلت و ... در این حوزه اقدامات متعددی به انجام می رساند.

کد خبر 938579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha