طرح «آجر به آجر» در یزد اجرایی می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد از اجرای طرح «آجر به آجر» با هدف گسترش مشارکت خرد مردمی در امر مدرسه‌سازی و مشارکت هرچه بیشتر خیران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، « جواد ذاکر » در دویست و هشتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به طرح تحولی «آجر به آجر» اظهار کرد: گسترش مشارکت خرد مردمی در امر مدرسه‌سازی در واقع مهمترین استراتژی این طرح است که در قدم اول در نظر دارد فرهنگ مدرسه‌سازی را در میان اقشار مختلف جامعه توسعه دهد.

وی ادامه داد: توجه به ظرفیت‌های استان و استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی می‌تواند از محورهای تدوین اقدامات و راهکارهای این طرح باشد.

ذاکر افزود: جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بیان کرد: فرصتی دست داده است تا همه کسانی که می‌خواهند، وارد مدرسه‌سازی شوند، هیچ سرمایه‌گذاری به اندازه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش قابل مقایسه نیست، هر بنایی بعد از مدتی فرسوده می‌شود و از بین می‌رود اما مدرسه بنایی است که در آن تحولات پایدار در فرد را شاهد هستیم.

ذاکر گفت: در این طرح هر کس با هر حدی از بضاعت می‌تواند آجری برای ساخت مدرسه بگذارد و امیدوارم همکاری لازم برای ساخت مدرسه از سوی همه آحاد جامعه را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه از طریق مدرسه‌سازی ساختمان نمی‌سازیم بلکه سنگ بنای سعادت انسان‌ها را شکل می‌دهیم گفت: این امر توفیقی است که سرمایه و عمر ما به مدرسه‌سازی اختصاص یابد، همچنین بیش از آن به دنبال توسعه فرهنگ مشارکت از طریق این طرح هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به طرح «آجر به آجر» که در راستای جذب مشارکت آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه تدوین شده است بیان کرد: امیدواریم با کمک مجمع خیران مدرسه‌ساز بتوانیم سرمایه‌های خرد مردمی از تمام اقشار جامعه حتی به اندازه یک آجر جذب کرده و قدمی بزرگ برای توسعه فضاهای آموزشی کشور برداریم.

ذاکر اظهار امیدواری کرد: با اجرای این بسته تحولی علاوه بر توسعه فرهنگ مشارکت و کار خیر، همه مردم را در عمران و آبادانی خانه دوم آینده‌سازان سهیم می‌کنیم.

یادآور می‌شود در این نشست که با حضور طالبی، استاندار یزد برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل و مسئول بانوان مجمع خیران مدرسه‌ساز استان و معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد قدردانی شد.

 

کد خبر 938707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha